agirlnamedbill skrev 2014-09-25 01:25:54 följande:
Tänkte bara kommentera att när jag gjorde vul och fick se ett hjärta sa gynläkaren att jag snart var v5 men som jag förstår så kan man inte se hjärta då, enligt egna beräkningar så var jag då 6+4, alltså snart v7. Så tror att gynläkare kan säga fostrets ålder men på mvc säger dom graviditetens ålder.
Jag ligger för övrigt inne på sjukhus på gynavdelningen pga smärtor i övre magen, verkar ju i alla fall inte vara nåt som har med bebisen att göra eftersom smärtan sitter högt.. Kan inte hålla någon mat nere heller så är helt utmattad, men har för ont för att sova :(
båda gånger jag gjort ul va på kvinnoklinik och annat sjukhus och båda mätte fostret och sa hur många veckor FOSTRET var! båda gångerna va läkarna stressade så va bara in och ut i princip. kan ju va så att eftersom jag väntar 3e barnet visste själv vilken graviditets vecka jag är i! får svar på måndag. när jag va på första ul sa hon att fostret va 7+3 och fostret 4,5 cm men när jag nu läser stämmer inte MIN gravi vecka med fosrets längd och samma senaste gången! jag drog själv tillbaka mig 2 veckor på första ul när jag trode jag var i vecka 10, men kan ju stämt från början då jag inte pratade med läkarn om veckor osv efter självaste ul mätning!
krya på dig!!!!!