Inlägg från: Ice |Visa alla inlägg
  • Ice

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Skönt med en ny positiv tråd.
    Gick in i vecka 9 igår. Första barnet, första försöket. Mår illa och är sängliggandes sedan en vecka tillbaka, fått primperan utskrivet och de funkar väl sådär. Blir väldigt trött av dom. Lite nervös för jag ska börja studera till veckan och har inte illamåendet släppt till uppropet på måndag så jag kan gå, blir jag av med platsen.

Vi är annars mycket glada och lyckliga och längtar till inskrivning om några veckor och ultraljud om alldeles för många veckor.. 

• Ice

Hm, var för snabb att skicka. Inlägget ovan skrev jag. Många anonyma inlägg idag ;) 

• Ice

Hur och när har ni tänkt att berätta att ni är gravida för familj och vänner? Eller har ni redan gjort det? 
    Jag och min sambo har berättat för våra två bästa vänner men tänker vänta med att berätta för föräldrar tills iallafall vecka 12. Vi tänkte som så att skulle något hända så vill vi kunna prata om det med någon och då blev det att vi berättade för bästa vännerna då vi inte står våra föräldrar så nära.  

• Ice

Missade ännu än gång att ändra anonym signatur till mitt användarnamn. Håller med om att det borde gå att ändra så det inte är möjligt att skriva anonymt..

• Ice

Ge mig lite hopp! Ni som redan har barn och genomgått graviditeter förut..

Hur länge ska man ha det såhär och när blir man tagen på allvar? 

Strax över en vecka som sängliggandes med illamående. Inte fått i mig mer än max (och då menar jag max!) en barnportion mat om dagen. Får i mig vätska (saft) ganska så utan problem. Kräks minst en gång om dagen. Svag, trött, illamående konstant. Har primperan utskrivet (som skrivet tidigare i tråden) och det hjälper sådär. Minskar på kräkningarna men illamåendet ligger kvar. 

När får man mer hjälp om man ens får det ?? Kommer det här gå över?? Barnmorskemottagningen rekommenderade mig till att höra av mig till gynmottagningen och där blev jag så dåligt bemött i telefon så jag drar mig gärna ifrån att ringa tillbaka.. 

• Ice

Attans.. Glömde ändra anonym signatur till mitt användarnamn igen.. Fjärde gången gilt nästa gång..? 

• Ice
    Anonym skrev 2014-09-02 12:22:25 följande:

Så! Går in i vecka 10 idag (trodde det var imorgon men inte då! Jag som haft fel inställning på appen) och har precis pratat med min bm. Ska ha fått lergigan och en annan typ av tablett utskrivet. Hämtas ikväll när sambon kommer hem på jobbet! Hoppas hoppas dom hjälper mig bli människa igen.. 
    Inte alltför lycklig just nu då detta förbannade illamående och fruktansvärda kräkningar gjort att jag missat uppropet på min drömutbildning jag blev antagen till. Har en chans till imorgon annars blir jag av med platsen.. Håll tummarna. 

Attans! Hur kan jag alltid vara så snabb så jag skickar mina inlägg som anonym. Nä, skärpning nu. Ber så hemskt mycket om ursäkt alla! 
  • Ice

Har fått fantastiska ondansetron (zofran) utskrivna och börjar känna mig mer och mer som en människa igen. Nu har illamåendet "krypit" tillbaka såpass att jag klarar mig på en tablett om dagen. Äntligen! Inskrivning om 1,5 vecka hos bm. Oron finns där om att något inte är som det ska (just för att jag mår bättre igen, haha) så förhoppningsvis kan hon lugna mig. 

Inga symptom idag. Annars känt av växtvärk i stort sätt varje dag. 
    Vecka 11 (10+1). Känns låååååångt till UL..... 

• Ice
    Linaslus skrev 2014-09-19 11:32:58 följande:

Tyckte det var lite konstigt för jag har aldrig hört någon som betalat!

I mitt landsting får man betala för KUB om man är under 35 (?) och inte har särskilda skäl till att göra det. 
  • Ice

Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?

• Ice
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 10:44:44 följande:
    Tvillingarna mår prima vi fick oss en titt igen igår på UL. Jag däremot mår kasst! Är så jäkla illamående och var vaken inatt i tre timmar pga det . Gick till slut upp och tog en smörgås i hopp om att illamåendet skulle försvinna helt men det mattades bara av. Är som en zombie idag :-P

Men vecka 16 idag, whiho! Alltid något och en vecka kvar tills nästa UL (japp, jag är bortskämd, jag vet )
    Mår också illa så vet hur det är! :( Har mått illa och kräkts sedan vecka 8 (?), i vecka 15 nu.

Vad härligt att få se tvillingarna så ofta! Jag har inte gjort något VUL/UL alls så vet inte ens om hjärtat slår. Lite nervöst, men bara tre veckor kvar tills RUL nu och jag försöker tänka positivt. Tror kroppen hade "tagit hand om det" tidigare om det vore något fel.  :) 
  • Ice
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 13:02:51 följande:
    Ja det är helt vedervärdigt att må illa. Finns ju inget man kan göra åt det heller. Jag har testat lergigan comp men den hjälpte inte alls tyvärr.

Ja det finns nog en liten krabat där inne skall du se som kör omkring som bara den

Vilken vecka är du på RUL?
    Jag har testat lergigan comp, primperan och nu senast zofran. Zofran 3ggr/dag hjälper väl hyfsat men kräks fortfarande 4-5 ggr/veckan.

Jag får gå på RUL vecka 18 (17+2). Vi flyttar till grannstaden 1 november och BM var snäll nog att boka in oss på RUL precis innan. 
  • Ice
    julii skrev 2014-10-27 20:42:18 följande:

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

Jag går in i vecka 18 imorgon och har tänkt att vänta tills efter RUL.
    Har RUL på torsdag så förhoppningsvis kan vi gå ut med att vi ska bli föräldrar då. Är nervös  
  • Ice

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

• Ice

Mitt RUL gick idag jättebra! Blev flyttad en vecka så får gå om vecka 17-> 18 igen. Suck. Men annars såg lillhjärtat ut att må jättebra. Hoppade runt och rörde sig massor. Knep dock ihop benen så vi fick inte se om det var en kille eller tjej. 

• Ice
    Bell13 skrev 2014-10-30 19:00:15 följande:
    Gjorde du kub? Om du gjorde det blev du då flyttad vid det ul?
    Har varken gjort VUL eller KUB. Så det här var första gången vi fick se hjärtat slå :) 
  • Ice
    Phosie skrev 2014-11-06 10:37:58 följande:

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

Jag fick veta på RUL att jag har föreliggande moderkaka (tror jag det hette???) så jag får ett extra UL i v.28-v.30 för att kolla hur det står till då.

Visste ingenting, vare sig om bebis hjärta slår eller om hur moderkakan låg innan RUL.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)