Inlägg från: Anonym (Annelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annelie)

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag är v 7+3 idag och känner att magen redan flytit ut?Alltså ingen liten gullig kula utan snarare har midjan försvunnit och magen känns större och degigare. Jag är normal i kroppen annars, bmi 22 men nu känner jag mig som en riktig kycklingtant?Jag vet att hormonerna får en att svälla, men det känns som om jag är ensam om denna förändring. 

• Anonym (Annelie)
    Elisebet skrev 2014-09-11 08:37:16 följande:

Hej!

Någon mer än jag som känner av en slag "ilande" känsla från bäckenområdet? Alltså för mig känns det som om jag skulle behöva gå och tömma blåsan för att bli av med det, trots att jag ibland nyss har kissat. Det släpper dock helt då jag sitter på toaletten?? Skumt. Jag känner det inte hela tiden, men relativt ofta. Jag tror inte på uvi, för ingen smärta vid urinering, snarare obehag då jag inte kissar. Jag har lite svårt att avgöra om det kommer från typ spänga muskler vid mellangärdet (???) eller om det kommer från blåsan, haha?så diffust detta. Även känner jag ibland att uriner rinner väldigt sakta trots att jag borde ha mkt i blåsan. Ska såklart ta upp det med BM nästa vecka, men vore intressant att höra om ngn känner igen sig. 

Men jösses- inte spänga utan spända, och inte mellangärdet utan mellangården
  • Anonym (Annelie)
    JhjärtaK skrev 2014-09-15 10:02:42 följande:
    Den där "pirrande" och irriterade känslan vid urinröret hade jag för några år sedan och det var inte UVI utan en urolog trodde på urinrörsinflammation. Fick äta maxdos av antiinflammatoriska i 10 dagar och efter det så försvann det faktiskt. Dock bör man väl inte äta antiinflammatoriska som gravid så "hoppas" ändå att du har fått en vanlig UVI.

Härligt med vecka 10!
    Det var tyvärr inte inte uvi, så jag bokade tid hos urolog direkt. Jag har varit hos honom tidigare eftersom jag haft liknande bekymmer tidigare. Stämmer bra att det är en slags pirrande känsla jag har! Sved det då du kissade? Det gör det inte för mig. Kan du beskriva mer exakt om du hade fler symtom? Allt jag kan få är till hjälp eftersom jag vet att det kan vara svårt att bli lyssnad till när det kommer till dessa problem. 
  • Anonym (Annelie)
    JhjärtaK skrev 2014-09-15 14:19:11 följande:
    Nej det sved inte när jag kissade men kände mig nödig nästan hela tiden och som sagt så irriterade det vid urinrörets mynning. Mycket svårt att beskriva mer än att jag kände konstant obehag och att det var väldigt "luddiga" symptom i övrigt. De gjorde en cystoskopi (tittade med en liten kamera) upp i urinröret och urinblåsan för att utesluta cancer eller annat och då märkte de att mitt urinrör var väldigt irriterat och det började blöda lite. Efter den undersökningen gjorde det djävulskt ont att kissa, var väldigt glad för att jag aldrig haft UVI då jag kan tänka mig att det är så det känns då.
    Aha! Tack för svar. Det kan vara det jag har, men jag känner även lite obehag från längre in ibland. Alltså som lite obehag från själva blåsan. Jag har det kanske två timmar per dag, så inget av besvären är ihållande. Men det är jobbigt att inte veta. 

Om det är samma som du hade så är det sant att jag ej kan ta antiinflammatoriskt. Men kanske kan man få lokal kortisonbehandling istället. 
  • Anonym (Annelie)

Men hörrni, släpp detta med kcal nu. Annars är det ju lika mkt fokus här på vikt, som ni menar att det är hos bm :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)