Inlägg från: lillalivet8084 |Visa alla inlägg
  • lillalivet8084

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hejsan :)

Jag klev in i vecka 9 idag och fick se ett tickande hjärta förra veckan :) 

Detta är min 3e graviditet och längtar sååå tills vi har en liten bebis att snosa på MEN först ska jag ta mig igen detta brutala illamående jag går igenom *hua* 

inget ont som inte har nåt gott med sig ;)

Måde lika pyton med dottern och hade blämmor i ansiktet och såg ut som 7svåra år.men med sonen mådde jag bra och såg strålande ut och perfekt hy! Nu är det precis som när jag väntade dottern så ska bli spännande på ul och se vad det är ;)

• lillalivet8084

Linaslus- mina är 6 och 9år :) ja illamåendet knäcker en nästan imellan åt!

hanna 681-

Jag kan inte äta sött eller fett vilket gör mig mer illamående! Denna grav lika som när jag vänta dottern är jag sugen på surt och fräscht även stark men inte starkt kryddat utan mer chili smak och rå lök! Lakrits smakar plötsligt skit och mineralvatten har varit det värsta jag vet tills nu! Mineralvatten håller bort mitt illamående så är beroende av det haha! Lök kan jag äta som äpple måste va nå fel på smaklökarna! Surt och stark är numera inte en känsla utan en smak som jag dessutom gillar :)

med dottern älskade jag gröna oliver vilket jag tidigare avskydde! Apelsiner och citroner är jag sugen på nu och va även med dottern!

mineralvatten och gröna sura äpplen funkar bra mot mitt illamående! Knaprar ständigt på nötter vilket funkar bra men börjar trötttna!

När jag väntade sonen va allt som vanligt i princip :)måde lite illa på morgon mellan v10-12 men gav sig efter morgon spyan sen måde jag prima! Och strålade enligt folk!

• lillalivet8084

Jhjärtak - min barnmorska sa att det inte är bra att äta lax även om den varit fryst. Så jag har slutat äta suschi! Åt oxå 3ggr i veckan en sväng förut! Sååå gott men slutade med det i vecka 7 efter uppmaning av barnmorska!

• lillalivet8084

Ja alla gör sina egna val :) För mig är det så enkelt att hoppa vissa saker en så kort tid i livet för att inte riskera något för ett helt liv :)

• lillalivet8084

Solkatten- som sakt så gör alla sina val! Man kan alldrig va säker på hur "färsk" laxen varit på restaurangen eller hur den förvarats! Nä jag kör det säkra före det osäkra och lyder hällre barnmorskans råd än privat personer som sitter bakom en data skärm ;) upp till var och en va man stoppar i sig under graviditeten :)

• lillalivet8084

Kollade livsmedelsvärket igen och det är inte bra med inälvsmat men leverpastej i lagom mängd skadar inte! :)

Tänk att man kan få sug på saker man tidigare inte änns velat titta åt och man upplever nya smaker! Hel snurrigt :D

• lillalivet8084

Är det fler än jag som fått värsta melonerna redan? Går in i vecka 10 på måndag!

Rebecka84a - förstår precis vad du menar med ditt illamående! När jag vänta dottern höll det i till v20. Ber till gudarna att det ska ge sig senaat v14 nu ;)

• lillalivet8084

Jag va så illamående under min förra grav (min 2a) och blev inlagd 3 tilfällen pga näringsbrist! ut kom en stark flicka på 3250gram. hon är 6år idag fullt frisk och inga allergier och är sällan sjuk! hon tog ingen skada alls! ät som vanligt och sluta oroa er tror jag är bäst :)

• lillalivet8084

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

• lillalivet8084

eftersom jag inte kunnat gå på mensen utan dom har mätit fostret som mäter 10+0 idag så är jag kke i vecka 12? jag har inte tänkt på att fråga vilken vecka JAG är i igentligen! tar gärna emot fler svar :)

• lillalivet8084

min mvc tant ringde ikväll haha!

hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!

• lillalivet8084
    agirlnamedbill skrev 2014-09-25 01:25:54 följande:

Tänkte bara kommentera att när jag gjorde vul och fick se ett hjärta sa gynläkaren att jag snart var v5 men som jag förstår så kan man inte se hjärta då, enligt egna beräkningar så var jag då 6+4, alltså snart v7. Så tror att gynläkare kan säga fostrets ålder men på mvc säger dom graviditetens ålder.

Jag ligger för övrigt inne på sjukhus på gynavdelningen pga smärtor i övre magen, verkar ju i alla fall inte vara nåt som har med bebisen att göra eftersom smärtan sitter högt.. Kan inte hålla någon mat nere heller så är helt utmattad, men har för ont för att sova :(

båda gånger jag gjort ul va på kvinnoklinik och annat sjukhus och båda mätte fostret och sa hur många veckor FOSTRET var! båda gångerna va läkarna stressade så va bara in och ut i princip. kan ju va så att eftersom jag väntar 3e barnet visste själv vilken graviditets vecka jag är i! får svar på måndag. när jag va på första ul sa hon att fostret va 7+3 och fostret 4,5 cm men när jag nu läser stämmer inte MIN gravi vecka med fosrets längd och samma senaste gången! jag drog själv tillbaka mig 2 veckor på första ul när jag trode jag var i vecka 10, men kan ju stämt från början då jag inte pratade med läkarn om veckor osv efter självaste ul mätning!

krya på dig!!!!!
  • lillalivet8084

vi gjorde kub test igår som visade väldigt låg risk, känns skönt! jag är sååå nyfiken om det är flicka eller pojke därinne men barnmorskan sa direkt att det är för tidigt att se i vecka 14 så hon ville inte änns försöka!  är såå nyfiken så jag spricker snart! någon som fått veta kön i vecka 14?

• lillalivet8084

när man känner kickar så långt ner som många skriver så funderar jag på om det är när dom kickar på urinblåsan. för jag känner oxå där ner . högre upp känner jag bara som rörelser och inga kickar än :)

• lillalivet8084

9 pojkar

8 flickor

någon mer än jag som har alla symptomer och maya kalender och kinesisk kalender som tydigt på det ena könet och på ultraljudet visa sig va motsatt kön mot va alla myter säger? :D

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)