Inlägg från: Betis |Visa alla inlägg
  • Betis

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-09-11 19:38:41 följande:

Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?

Nej, du är inte ensam. Jag vill också shoppa! Också vill jag att tiden kan gå fortare så man kan få sin mage och verkligen känna sig gravid. Och sen kunna inreda barnrummet och allt.
  • Betis

Agirlnamedbill: detta är min första graviditet någonsin. Och inte blev shoppingsuget mindre för att jag fick kolla på bebiskläderna jag hade när jag var liten. Shit vad mycket min mamma sparat. Både massa skor, kläder och sängkläder. Längtar tills jag kan ta hem allting. ÅÅÅH detta förbaskade sug alltså!! Hur lättar man på det?

• Betis

Agirlnamedbill: min sambo säger samma sak. Men jag förstår honom varför han inte vill. (Han hade 4st MF med sitt ex) så ja jag får väl hålla mig i iaf 20veckor till. Men Gud vad svårt det är att låta bli! Gud vad spännande att ni ska flytta. Jag hade gärna också flyttat. Känns som att vi bor för litet men vi bor i en 3:a på 83kvm. Så vi borde klara oss. Hyr bor ni nu och vad ska ni flytta till?

• Betis
    agirlnamedbill skrev 2014-09-12 20:49:27 följande:
    Oj då vad tråkigt :/

Vi bor nu i en trea på 75 kvadrat, men känns som 65 för vi har en trapp i hallen.

Vi ska flytta till en trea på 85 kvadrat och det räcker för oss! Blir att först ha bebisen i vårat rum och sedan att vi har våran säng i vardagsrummet och något draperi som delar av, så att barnen får egna rum i alla fall ^^
    Hehe okej. Det låter som en bra ide. Kan bli hur mysigt som helst. Det är nog bara jag som gnäller och vill bo stort. Men om gubben överger sitt spelrum så får bebisen eget rum. Men som det ser ut nu så får bebisen sova inne hos oss och sen får man ta det när det kommer. Kram
  • Betis

Hade inskrivning och VUL i tisdags vecka 8+3. det var en härlig känsla med sprudlande tårar när jag såg det lilla livet där inne. Pickande hjärta och bebisen rörde sig lite under undersökningen.

• Betis
    Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:

Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?

Nej. Inte mer än för gyn besöket 200:- men hade jag hållt mig tills jag blev inskriven hade det varit kostnadsfritt med VUL.
  • Betis
    Phosie skrev 2014-10-07 17:04:23 följande:

Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?

Bor i Teckomatorp
  • Betis
    Fridhaa skrev 2014-10-08 11:00:48 följande:
    Utanför Lund här :)
    Inte långt här i från ju
  • Betis
    LillaSandy skrev 2014-10-11 16:22:20 följande:

Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?

Jag var på tidig glukosbelastning i v.10 pga övervikt. Men ska göra den igen i samma vecka som alla andra gravida gör glukosbelastningen (v.28).
  • Betis
    PalleH skrev 2014-10-12 10:04:37 följande:

Vad bra - håller tummarna för att de vågar sig på att gissa. Spelar egentligen ingen roll alls. Jag är bara så nyfiken då jag själv tror på pojke och sambo + min och hans familj tror på flicka, haha. Hade varit kul att veta men sålänge allt är bra så spelar det ingen roll ju :)

Någon med BF 22/4? ????

Inte riktigt. Har BF 24/4 så nästan samma dag
  • Betis
    PalleH skrev 2014-10-12 10:39:38 följande:
    Ah, nästan samma.. Eftersom det är mitt första så tror jag och har en känsla av att jag får

En maj-bebis! :) vi får se!
    Mitt/vårt första med men det blir en liten oxe iaf. (Jag är också oxe, fast född 10maj) det ska bli så kul allt i hopa
  • Betis
    PalleH skrev 2014-10-13 07:02:41 följande:
    Ah, vad kul! :) då är vi några stycken som får små oxar (troligtvis..) :D var bor du?
    Jag bor i Teckomatorp i Skåne. Var bor du själv?
  • Betis
    PalleH skrev 2014-10-14 20:53:32 följande:
    Aha, jag bodde i Malmö men hittade kärleken i kvänum (västra götalandslän) och bor där nu.. Flyttar till skara om 2 veckor :) haha! Så bor i en håla .. Hoppas man hittar en mammagrupp :p
    Jag hoppas också att man hittar en mamma grupp förvisso känner jag en som ska ha 2 veckor innan mig och en som ska ha 2 veckor efter mig. Och en hel bunt i januari. Men hade varit roligt att träffa nya mammor
  • Betis
    Fridhaa skrev 2014-10-17 14:57:55 följande:

Jaha????

Jag är i vecka 13+0 imorgon Bf 24 april.

Jag är också i 13+0 imorgon. Trodde inte att någon annan hade BF 24/4 som mig alla andra här inne är så långt gångna. Det är kul att få följa er alla Kram på er
  • Betis
    Södertös skrev 2014-10-18 21:21:49 följande:

Våtmark:

Jag känner mig inte iheller grav.. har oxå mage o lite växvärk.

Har kanske gått upp ca 1 kg o är i v 15. Första barnet så jag vet inte hur "sprattel" ska kännas iheller. Men bara känt 1 gång igår något som kan va bebis.

5 v sen ul o ska dit den 17/11 så långt kvar. smile4.gif

Lite nojig är man allt...

Känner likadant. V13+1 idag. Knappt mage, gått upp nästan 1kg och VUL var för 5v sendan och RUL är den 24/11. Känns som en evighet tills dess... :-/
  • Betis

Jag kommer att vara i v.19 (18+2) vid RUL. Ska bli spännande om man får veta könet då. Alltså beroende på om knytet vill visa. Jag längtar nästan ihjäl mig tills dess.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)