En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?
Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?
Agirlnamedbill: detta är min första graviditet någonsin. Och inte blev shoppingsuget mindre för att jag fick kolla på bebiskläderna jag hade när jag var liten. Shit vad mycket min mamma sparat. Både massa skor, kläder och sängkläder. Längtar tills jag kan ta hem allting. ÅÅÅH detta förbaskade sug alltså!! Hur lättar man på det?
Agirlnamedbill: min sambo säger samma sak. Men jag förstår honom varför han inte vill. (Han hade 4st MF med sitt ex) så ja jag får väl hålla mig i iaf 20veckor till. Men Gud vad svårt det är att låta bli! Gud vad spännande att ni ska flytta. Jag hade gärna också flyttat. Känns som att vi bor för litet men vi bor i en 3:a på 83kvm. Så vi borde klara oss. Hyr bor ni nu och vad ska ni flytta till?
Hade inskrivning och VUL i tisdags vecka 8+3. det var en härlig känsla med sprudlande tårar när jag såg det lilla livet där inne. Pickande hjärta och bebisen rörde sig lite under undersökningen.
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?
Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?
Vad bra - håller tummarna för att de vågar sig på att gissa. Spelar egentligen ingen roll alls. Jag är bara så nyfiken då jag själv tror på pojke och sambo + min och hans familj tror på flicka, haha. Hade varit kul att veta men sålänge allt är bra så spelar det ingen roll ju :)
Någon med BF 22/4? ????
Jaha????
Jag är i vecka 13+0 imorgon Bf 24 april.
Våtmark:
Jag känner mig inte iheller grav.. har oxå mage o lite växvärk.
Har kanske gått upp ca 1 kg o är i v 15. Första barnet så jag vet inte hur "sprattel" ska kännas iheller. Men bara känt 1 gång igår något som kan va bebis.
5 v sen ul o ska dit den 17/11 så långt kvar.
Lite nojig är man allt...
Jag kommer att vara i v.19 (18+2) vid RUL. Ska bli spännande om man får veta könet då. Alltså beroende på om knytet vill visa. Jag längtar nästan ihjäl mig tills dess.