Inlägg från: cu2013 |Visa alla inlägg
  • cu2013

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.

• cu2013

Tack för svar ang sammandragningarna. Ngn ville att jag skulle berätta hur det gick (med risk för att det inte blir så positivt så får man sluta läsa här!). En annan än min BM ringde upp och hennes slutsats var väl mer eller mindre att det var för tidigt och att jag kanske borde förbereda mig på det värsta. Hon frågade om jag hade blödigt men det har jag inte sen sammandragningarna kom. Hon tyckte iaf att jag borde vila och hoppas på det bästa men vara beredd på det värsta typ. Jag nämnde att jag hade läst att det kan bero på uvi och det slutade med att jag fick lämna ett prov som ska skickas på odling. Fick prata med min BM på em och hon trodde på uvi, men hon är o andra sidan inte lika rätt fram som den andra BM. Så nu är det bara att vänta och se. Inte känt av ngt mer idag än (peppar peppar).

Gällande KUB får alla göra det gratis där jag bor (oavsett ålder). Hade vi inte fått göra det hade jag betalt för det! VUL har jag fått betala 300kr för.

• cu2013
    Solkatten skrev 2014-09-20 00:12:08 följande:

Har du barn sedan tidigare? Är du säker på att det är sammandragningar och inte ligamenten som drar eller växtvärk?

Jag har barn sen innan och känner mig rätt säker på att det är sammandragningar. Men vi kan väl hoppas att du har rätt.
  • cu2013
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-20 16:33:45 följande:

Jag har haft dessa sammandragningar i lite mer än en vecka och ingen blödning. Jag har vart gravid förut och tycker jag känner igen känslan fast då vaf det sista veckorna. Kan man ha UVI utan andra symptom?

Jag har läst ngnstans att man kan ha uvi utan symptom när man är gravid, men jag vet inte. Jag kissar typ hela tiden och det har svidit lite (men inte alls som när jag har uvi annars) så det kändes som att det kunde vara värt att testa. Tycker också att det liknar sammandragningarna som man drogs med i slutet av graviditeten, men hoppas såklart på det bästa. Känns ju som att det är lite tidigt för livmodern att börja förbereda sig redan?
  • cu2013
    maja73 skrev 2014-10-02 19:12:22 följande:

Jag läste om NIPT på www.fostertest.se. Någon som testat?

Vi kommer nog göra det. Har försökt få tag på dem utan att lyckas. De har varken svarat på tfn el mail. Funderar ni också på att göra?
  • cu2013
    Sommarsnö skrev 2014-10-07 14:30:49 följande:

Jag har också tittat på den. Men så blev jag lite skraj när jag läste här på Familjeliv om två stycken som varit med om att den fällt ihop sig själv vid cirka 15 minusgrader. Låter ju inte så bra Vet du hur länge barnet kan ha den, alltså maxkilo?

Vi har en joolz till vår son och har aldrig haft problem. Regnskyddet har gått sönder i en söm, that's it. Vi är supernöjda och den lille kommer nog få åka mer joolz än donkey eftersom donkeyn tar så stor plats i bilen.
  • cu2013
    Sommarsnö skrev 2014-10-08 10:11:19 följande:

Upplever du att den är tung, t ex när den ska lyftas i och ur bilen? Funderar på hur viktigt det är att vagnen är lätt av den anledningen.....Har provat att lyfta en grej vi har härhemma som väger 17 kg och en vagn som väger typ 15 kommer jag inte att kunna lyfta in i bilen själv tror jag. Joolz väger ju 12 kg - hur funkar det?

Näe, upplever den inte alls som tung. Liten, lätt och smidig. Vi viker ihop den utan sittdel och kan inte tänka mig att chassit väger 12kg??
  • cu2013
    Linaslus skrev 2014-10-08 07:10:38 följande:

Å vad underbart att höra att du är nöjd. Joolz är ju inte jätte vanlig så det är kul å hitta någon som använt den. Vilken färg har ni?

Vi har en svart/svart. Köpte den 2012, så den har några år på nacken. Men sonen trivs lika bra i den nu som när han föddes. Idag hade jag nog valt en annan färg. Chassit är inte alls lika känsligt som bugaboos vilket är bra. Köpte donkeyn i NY och fick en repa på chassit redan första dagen, har inte ett märke på joolzen. Haha, låter nästan som att jag säljer joolz el ngt men vi är verkligen jättenöjda!
  • cu2013

Har alltid sagt att om vi ngn gång får en flicka ska hon heta Livia. Om det blir en kille till blir det antingen en Sander eller en Levi.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)