Inlägg från: 91an |Visa alla inlägg
  • 91an

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:

Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?

I mina första veckor som gravid fick jag ljusa blödningar efter samlag eller om jag kände med fingret på livmodertappen. Jag har gått förklarat för mig att jag har en lättblödande tapp och hela underlivet är mer lättblödande när man är gravid. Nu var vi på UL i veckan och fick se ett tickande hjärta så det va ett vecka på att blödningarna inte var farliga. Att nämna är att jag opererades för grava cellförädringar i april i år så det kan även vara cellförändringarna som har växt tillbaka. Men det känns faktiskt inte lika farligt som ett missfall.
  • 91an

Hej alla preggos!

Jag är ny här. Är en sådan som annars flitigt läser trådar på familjeliv om diverse saker jag oroar mig för men har aldrig bidragit till något inlägg själv. Men nu när jag är gravid så tänkte jag passa på.

Jag är i vecka 9+0 och var på tidigt ultraljud i onsdags pga min oro. Allt såg bra ut. Nu står vi i valet om vi ska göra kub eller inte. Jag är 23 år. Skulle gärna vilja bolla lite om hur ni andra tänker angående det.

Hursomhelst hej på er alla! ????

• 91an
    mandalii skrev 2014-09-19 18:25:35 följande:

Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?

Har du fått någon mer blödning? Samma sak hände mig imorse. En ljusrosa blödning som synes när jag torkade mig. Så orolig nu... Är i 9+1 och fick se ett tickande hjärta i onsdags.
  • 91an

Under hela min graviditet så har jag känt en tryckande/dragande/ilande känsla runt svanskotan. Någon som känner igen det? :)

• 91an
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Beklagar verkligen :( men hade inte ni varit och sett ett hjärta slå? Styrkekram!
  • 91an

Jag är i 9+5 och under den senaste veckan så är mina tydligaste symtom som illamående och ömma bröst bortblåsta. Är det nu "spökveckorna" brukar framträda? Nån som känner igen sig?

• 91an

Jag är i grunden en väldigt orolig person. Att vara gravid gör mig inte direkt lugnare. Jag är sååååå rädd för att få missfall. Fick en blodblandad förra helgen och veckan som gått har min oro bara stegrat mer och mer. Mår inte heller illa längre. Har inte blödit en droppe mer sen dess och ingen smärta. Har pratat med BM som gjorde ett tappert försök i att försöka lugna mig. Hur gör ni alla för att hantera er oro? Är ni ens oroliga? Hur går tankarna?

Gravid v 11 (10+0)

• 91an

Tack för att ni svarar! :)

Jag gjorde ul i v 9 (alltså för ca 1,5 vecka sedan) och fick då se ett tickande hjärta och allt såg bra ut. Då kunde vi andas ut och min oro avtog nästan helt. Men sen kom blödningen några dagar efter och då var vi tillbaka på ruta 1 igen med oron. Jag pratade med BM om att jag ville göra ett till UL men hon sa att jag måste försöka landa i att jag är gravid, försöka inse att oro hör till och bara njuta istället. Jag bor i Stockholm så att göra ännu ett UL privat är inga problem men jag känner att jag kan ju inte springa och göra UL så fort oron kommer. Ska försöka tänka på vad BM sa och landa lite i graviditeten.

• 91an

V 11 (10+6)

Ser dock ingen skillnad från innan jag blev gravid ;)

• 91an

När tänker ni berätta på jobbet?

Jag är i v 12 (11+1) och ska på kub-UL nästa vecka. Jag jobbar på ett tryckeri och står upp hela dagarna, än så länge är det ju inga problem alls men kommer väl bli längre fram.

Vi är bara 6 st som jobbar i produktionen och har en öppen relation mellan varandra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara kryptisk om vart jag ska någonstans när jag har varit på inskrivning hos BM osv. Skulle vilja berätta för min närmsta chef efter kub-UL. Så jag slipper hålla på och mörka om vart jag ska. Två av mina kollegor vet redan.

Hur tänker ni angående detta?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)