Inlägg från: silverfirren |Visa alla inlägg
  • silverfirren

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hoppas de är okej att hänga på här, är 20 och väntar andra barnet :) Ser att ni pratat om illamående och har haft såna problem med de tills igår när jag köpte vattenmelon!  Iskall vattenmelon i bitar hjälper massa för mig :) 

• silverfirren

Åå, jag vet inte hur jag ska göra. Hade en bokad till till MVC men bokade om den pga att jag fick jobba den dagen (är timanställd så de är inte alltid jag får jobb) fick en tid en vecka efter. Igår fick jag erbjudande om att jobba på ett ställe en dag i veckan terminen ut med start just de datumet jag har nya tiden...

Ska jag boka om ännu en gång eller försöka se om jag kan komma ifrån någon timme från jobbet, men de känns dumt att riskera något som kan leda till mer jobb 

För övrigt måste jag säga att vakna och de står i appen "du går nu in i vecka 10" känns väldigt bra :D 

• silverfirren

Va kul med alla bilder på dom små liven!

Vi har bestämt att berätta för mina föräldrar ikväll, vet dock att det inte är något dom kommer bli så glada för så är jätte nervös :(

• silverfirren

I morgon är de dags för inskrivning, lite sent (12+0)  men men Tungan ute

Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16? 

• silverfirren
    Fruhs skrev 2014-09-25 15:51:26 följande:

Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?

Grattis och va kul att allt såg bra ut! Menade hon inte att moderkakan låg i bakreväggen av livmodern?
  • silverfirren

Fick i förra veckan reda på att läkaren ville göra en glukosbelastning för att jag är överviktig. Har vart extremt nervös och efter som jag är extremt nål rädd och alla komplikationer för barnet så ville jag verkligen inte ha diabetes. Men va iallafall in i dag och gjorde glukosbelastningen och fick jätte bra prover så nu kan jag vara positiv igen Skrattande

• silverfirren
    Hanna 681 skrev 2014-10-11 09:11:10 följande:
    Jag har också samma som er 14+4. Tycker också att magen har växt mer senaste två veckorna. Läste att nu när vi gått in i andra trimetern ska känna oss piggare, men jag har varit jättetrött senaste veckan. Ska kolla upp järnvärde.
    Även jag är på samma dag 14+4 idag :) Känner mig mer trött än innan men vet inte om de är för jag har jobbat mer än vanligt 
  • silverfirren
    LillaSandy skrev 2014-10-11 16:22:20 följande:

Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?

Jag har gjort glukosbelastning v 13+0 men strålande resultat. Fick göra de pga högt BMI. Vissa län får alla göra de senare runt v 25-30 men vanligast är att de bara görs vid misstanke om diabetes :)
  • silverfirren
    Madelen b skrev 2014-11-05 21:08:42 följande:

Fler som har sd flera gånger om dagen?

Jag har det morgon och kväll! Blir tokig!

Prata med gyn första sa att jag skulle komma in om de fortsatt så dem kunde kolla min livmodertapp, när ja kontaktade dem igen så säger den bm att jaha och vad ska vi göra åt det?

Jao kolla så inte min livmodertapp inte blir påverkad.....

Men icke skulle den bli påverkad och en förlossning skulle starta ja då fick det bli så!

Tack för den hjälpen!

Dem är så jävla otrevliga i denna stad! Och nu blir jag ännu mer stressad av mina SD!

:(

Har också sammandragningar varje dag (v18+1 andra barnet). Mina gör inte ont (utom en i förrgår) utan är mest jobbiga men när jag pratade med BM i går sa hon att man får försöka ta de lugnt och om de vart värre eller gjorde ont skulle jag ringa igen.. Känns lite som ingen tar de seriöst :( 
  • silverfirren

Idag va vi på RUL och fick se våran lilla kille! Allt såg bra ut och han beräknas komma 15 april så blev flyttad bak 9 dagar men de va rätt så väntat. Har en dotter sen innan så blir kul med en pojke :) 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)