Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag ska på inskrivning på onsdag, då kommer jag att vara i vecka 8 (7+1). Jag vill så gärna få höra på bebisens hjärta, men förstår att det gör man inte hos bm på inskrivningen. Eller? Finns det någon chans ändå tror ni, om man förklarar sin oro? Fick en miniblödning i helgen nämligen.

Eller ska jag redan nu boka ett privat vul?

• mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-01 15:34:57 följande:
    Är du säker på att det går att höra hjärtat så tidigt. Tror inte att jag fått lyssna på hjärtat tidigare än v 12 eller 14 vid tidigare graviditeter
    Okej, jag är lite novis på det här, första barnet. Det var egentligen bara en "droppe" blod i lördags och symptomen är oförändrade, men ändå. Får väl boka in ett nytt privat vul då, det kanske man kan göra genom barnmorskan, har de kanske tom läkare i huset som kan göra vul, är det vanligt?

• mandalii

Gick in i vecka 8 idag, hurra! : ) Imorgon ska jag på inskrivning med sambon, spännande.

• mandalii

Jag var hos barnmorskan på inskrivning idag, så glad för hon var verkligen hur gullig och rar som helst. Nu har vi bokat in kub i oktober och ett UL om cirka 1,5 vecka för att lindra min oro, som hon tog på största allvar. (Är i vecka 8 nu)

• mandalii
    tinifini skrev 2014-09-05 10:02:03 följande:

Hej, jag är ny här i gruppen, är i vecka 7+2 med en liten trea. Har en flicka-03 och en pojke-09. Mår illa nästan dygnet runt och har fått en vacker volang runt magen. Ska på VUL nästa vecka o tänkte att därefter kontaktar vi BM för inskrivning.

Varmt välkommen! Jag är i vecka 7+3 : ) Ska på vanligt UL om två veckor. Låååånga dagar...
  • mandalii
    Sommarsnö skrev 2014-09-05 13:17:16 följande:

Nästa helg ska vi träffa min svärmor och jag kommer då att vara i vecka 10. Kan inte riktigt bestämma mig för om vi ska berätta då eller inte. För min sambo spelar det ingen roll. Om vi inte berättar då kan det dröja ända till jul innan vi träffar henne igen och det vore ju kul att säga det öga mot öga och inte via telefon. Samtidigt känner jag att jag nog egentligen vill göra KUB innan vi meddelar våra föräldrar. Min pappa vet inget och vi kommer nog inte att träffa honom heller på länge. Ni som har berättat tidigt, har ni ångrat er? Det känns lite som om jag vill fatta att jag är gravid själv först på något vis. Min sambo säger att "annars kan vi ju dyka upp vid jul och då syns det ju verkligen på dig så det kan ju bli en rejäl överraskning då". Och det har han ju rätt i fast jag är lite tråkig och tänker praktiskt att då kan man ju inte önska sig barngrejer i julklapp ;)

Om jag var du skulle jag boka in ett privat vul och om hjärtat tickar, då är det ju lika liten risk för missfall som efter vecka 12, dvs ca 3 procent. Och då skulle jag berätta sen : )
  • mandalii
    amandanS skrev 2014-09-07 10:56:23 följande:

Jag har köpt jeans och chinos på hm, med hög mudd.. Sitter super skönt! Och mudden syns ju inte när man har tröja på sig :)

Hm har för övrigt ta 2 jeans och få de billigaste för halva priset just nu om någon vill passa på..

På bilden har jag de på mig, lagom uppsvälld..

Snyggt! Vilken vecka är du i?
  • mandalii
    madde10 skrev 2014-09-11 08:42:50 följande:

Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...

Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?
  • mandalii

Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)