Inlägg från: thatgirl1 |Visa alla inlägg
  • thatgirl1

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ni som är sjukskrivna, får man fråga varför ni är sjukskrivna?

Denna vecka har det känts lite bättre för mig, men har själv inte mått bra det senaste men vet inte om de skulle sjukskriva mig för det.. ( bl.a. yrsel, svimningskänslor, sus i öronen, huvudvärk varje dag nu i 3 v., en enorm trötthet). Jag jobbar 100% som förskollärare. Tog 1 och ett halvt år för oss att få ett plus och eftersom min sambo haft testikelcancer som 23-åring så är man ju extra orolig om man stressar järnet och det skulle visa sig att man får missfall..

• thatgirl1

Min tanke skulle då vara att vara sjukskriven 25% så jag i alla fall slipper att arbeta på fritids och kan ägna mig åt min förskoleklass och vår planering.

• thatgirl1
    silverfirren skrev 2014-09-22 19:11:18 följande:

I morgon är de dags för inskrivning, lite sent (12+0)  men men 

Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan? har för mig att de är runt v 15-16? 

Jag vet inte om det blir någon skillnad att lyssna/se hjärtljud? Jag kunde se ett litet hjärta i v 6 med vanligt UL. För att säkerställa hur långt jag är gången är det dags för UL idag igen (allt gratis, men får betala 50 kr om man vill ha bild) samt inskrivning och provtagning. Har längtat otroligt efter detta! Borde vara runt v.10-11 nu :)
  • thatgirl1

Var på inskrivning idag. Fick se en vilt sprattlande bebis med ett fint tickande hjärta. Vilken känsla! Han mätte denna gång och jag ska vara enligt hans och datorns räkningar i v 12 (11+5). Lycklig!

• thatgirl1
    mandalii skrev 2014-09-23 14:54:53 följande:

Hur lång var din bebis? : )

Jag kommer inte ihåg exakt men det låg strax under 11, strax över 12 osv de gångerna han testade i vinklar, sedan blev det någon slags medellängd utifrån det :) ska det stå på ultraljudsbilden tro?
  • thatgirl1
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Åh nej! Tänker på er! Fortsätt nu er resa för att skapa den perfekta bebisen för er, så hoppas vi snart att vi ser dig i andra trådar. Ta hand om er!
  • thatgirl1

Kan inte fler börja lägga ut små bebismagar om de börjat synas litegrann/eller inte? Roligt att ha några att jämföra med :)

• thatgirl1
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 20:42:17 följande:

Här är min mage i vecka 13. Inte så mycket att tala om men tycker att den har exploderat nu de senaste dagarna så får ta en ny bild och jämföra senare

Jag får lägga in bild imorgon från telefonen istället så slipper jag föra över. Det syns ganska stor skillnad, i alla fall från de första veckorna där magen bara var svullen längst ner liksom. När har du BF? Alldeles i början på april antar jag? Din mage kommer ju bli myyycket större. Så mysigt!
  • thatgirl1

Idag åker vi till GeKås för att shoppa loss. Iom att mina två UL sett så fina ut (v.7 och v 12) så ser jag ingen anledning till att vänta med lättare köpa bassaker längre. Bm tyckte jag kunde berätta om min graviditet nu när jag var redo :)

Såhär ser min mage ut i mitten av v 13 :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)