Inlägg från: Frukostflingan |Visa alla inlägg
  • Frukostflingan

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag hoppar med här om det är ok. Jag är gravid i v 9+0 enligt senaste mens. Men det kommer säkerligen bli flyttat eftersom jag fortfarande åt piller då. Så jag vet inte alls i vilken v jag är. Dessutom misstänkte jag inget utan plussade först för en vecka sedan. Mår rejält dåligt nu och är trött som en zombie.

Har en son på 14 månader sedan innan så med facit i hand förstår jag inte hur jag kunde missa alla tecken.

• Frukostflingan

Krabban: beklagar verkligen!!! Jag vet vad du går igenom. Ta dig tid att vara ledsen och ta nya tag sedan. Det tog oss tre missfall innan vi fick vår lilla prins. Det kommer gå bra.

• Frukostflingan

Vad härligt det är att se alla bilder från UL. Och spännande med två tvillinggraviditeter. Själv får jag vänta ett par veckor på ultraljudet. Men det ska bli skönt att se så allt ser bra ut...

• Frukostflingan

Jag är också torr i munnen. Dricker vatten konstant och går därför på toa konstant också.

Jag tycker jag känner fladder i magen. Är i v 13 så det är galet mycket för tidigt. Men det känns ändå som fladder. med sonen kände jag i v 16-17...

• Frukostflingan

Jag har inte varit så aktiv. Men jag har varit nervös inför första ultraljudet. Har 3 missfall och en liten son på dryga året i bagaget. Så jag har inte velat vara så aktiv ifall jag måste gå ur gruppen igen. Men idag fick jag se en liten livlig parvel i magen. <3

KUB såg bra ut och nu tar jag sikte på RUL 1 december. Här skickas inga remisser för RUL eftersom alla får UL i ca v 12. Det första ultraljudet bokas in via telefon när man ringer och meddelar att man är gravid till Kvinnohälsan. Sedan får man tid för RUL när man är på första ultraljudet. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)