Inlägg från: elouiseh |Visa alla inlägg
  • elouiseh

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag kände i vecka 16 med första barnet. Tycker mig ha känt något nu ett par gånger som inte alls känns som tarmrörelser. Det känns som när ögonlocket får nervryckning. Längst ner och lite till vänster. Enl det jag läst så ska bebisen vara ca 6 cm nu i v 12. :)

• elouiseh

Tänker inte vaccinera varken mig eller bebben sen när den kommer ut. Finns massor av information om varför man bör stå över vacc. Mitt barn kommer heller inte att få k-vitaminspruta om den föds under normala förhållanden. Någon mer som är i samma spår? Sen avnavling? :)

• elouiseh

Jo det är sant ang blödningar. Kvitamin hjälper blodet att koagulera. Dosen är 20,000 ggr så hög än vad som behövs och den innehåller dessutom andra otrevligheter som ex konserveringsmedel.. Men tanke på vad vanligt vaccin innehåller så känns det inte som det bästa välkomnandet till jordelivet. Där emot om det blir instrumental fl eller komplikationer så kommer vi överväga att ge. I första hand oralt. Går att beställa från USA utan extra onödigheter i :) annars så får bebisen i sig det via bröstmjölken så det är bara till att boosta inför fl :)

• elouiseh

Jag personligen har inga källor men jag är med i sidan "vaccinationernas baksida" på Facebook.

Jo det som du säger hände i Danmark är ju inge bra såklart. Har läst så mycket om biverkningar både lättare och tyngre och känner att jag hellre skulle ta att mitt barn blev sjuk på naturlig väg än av något jag aktivt valt att orsaka den.

Många av vaccinen i barnvaccprogrammet är inte så fasliga att få egentligen med den moderna sjukvård vi har idag. Plus som ni redan skrivit, skyddet är aldrig fullgott med vacc heller.

Det sista jag stötte på var en P3 dokumentär om en pojke som tagit svininfluensan och fått narkolepsi...

Jag litar inte på 1177 vad det gäller vaccin lika lite som jag litar på Livsmedelsverkets rekommendationer.

Alla får självklart göra som de vill men jag gillar att väcka tankar, hade själv varit enormt tacksam om jag hade denna kunskap för fem år sedan när min äldsta föddes. Då hade jag haft ett aktivt val istället för att vara lyssna på sjukvården. De har ju betalt för att tala om hur vi ska sköta oss och våra barn.

• elouiseh

Alltså jag skriver själv vetenskapliga rapporter och vet hur viktigt det är med källor. Självklart menar jag ju inte att Facebook är min källa utan att där i den gruppen finns massor av olika källor däribland amerikanska fass där det står att autism är en (om så ovanlig) biverkning av vissa vacc. Jag menar att jag inte har alla källor typ sparade på min dator eller i huvudet.

Jag litar inte på konspirationer, jag litar i första hand på naturen och dess kraft.

Som sagt jag hade önskat att jag visste risker etc när jag valde att injicera bla tungmetaller, kvicksilver, aborterade foster från både människor och djur, konserveringsmedel mm i min hjälplösa son. Har inte hört talas om någon i närheten av mig som fått varken polio, mässling eller svininfluensa...

• elouiseh

Som sagt, jag själv har inga källor utan läser artiklar när jag stöter på dem.

Jo jag skriver och det har varit i mina utbildningar som inte alls handlat om sjukvård och läkekraft etc.

Jag tycker att vaccin har vissa fördelar, speciellt där sjukdomar och smittor härjar. Men jag tror också att vi är för rädda för sjukdom. Någon skrev att den inkl barndomsvännerna har haft barnsjukdomar.. Var det någon som tog skada av det?

sverigesradio.se/sida/avsnitt/182377

Värt att lyssna som en början iaf. Det berörde mig djupt.

• elouiseh
    Sommarsnö skrev 2014-10-02 18:54:29 följande:

Vilken är den påstådda risken med K-vitaminspruta (någon som skrev om det här tidigare)? Har hittills bara läst om stora och viktiga fördelar med den.

Alltså påstådda risker.. Jag har hört många berätta otrevliga kopplingar mellan sprutan och diverse komplikationer. Jag föredrar att inte bara lyssna på folks misstänkta kopplingar utan jag klurar mest på huruvida den är nödvändig. Dessutom kan jag aldrig för mitt liv förstå att någon får injicera något i mitt barn utan min vetskap.. Blev så chockad när jag kom på att min son fått den utan att jag varken blev informerad om det eller tillfrågad.

Den infördes på sjuttiotalet för att förebygga kraftiga blödningar hos spädbarn. Det finns massor om detta på nätet, bara att googla. Dr Mercola intervjuar forskare om den bla. Finns även en tråd här nån stans som handlar om bla detta.

www.familjeliv.se/forum/thread/51523086-viktig-info-som-mvc-och-forlossningspersonal-brukar-hoppa-over

Jag kör iaf på försiktighetsprincipen; då jag inte är säker på om något är bra eller dåligt, biverkningar, skador osv så avstår jag.
  • elouiseh

Tips till alla med järnbrist och även andra trötta :) köp raw baobab från Renée Voltaire. Blanda en tsk i ett glas vatten en gång om dagen, gör susen och man slipper dessa tabletter :)

• elouiseh

Jag tycker det är gott, smakar lite citrusaktigt. Jag äter nästan uteslutande vegetariskt och det fungerar bra. Hade b-vitaminbrist förut då Jah nästan åt bara veganskt. Det går bra att blanda men citronskiva och mynta :) dessutom kan man dela upp dagliga dosen på 1 tsk i två.

• elouiseh

Dessa märken och även mamalicious... Någon som vet ifall det är värt att lägga en slant extra för dessa märken? Är de bättre än h&m i kvalitén? Handlar annars inte av.h&m men var tvungen att springa in och köpa nåt i panik när jag inte fick på mig nåt :p den tröjan jag köpte har jag använt några dagar, tvättat en eller två gånger.. Nu helt noppig. Jag som tyckte den var snygg :p

• elouiseh

Är lite nyfiken.. Är i vecka 16 nu (15+4) och har ännu inte varken sett eller känt bäbisen. Någon mer?

Vi valde att hoppa över kub/nupp och fick nu tid för rul i vecka 21...

Kände sonen i vecka 16 förra gången så väntar spänt, tycker dock jag har känt något annorlunda än tarmrörelser.. Men vill ju känna den där riktiga gången nu som jag säker kan veta :)

• elouiseh

Jag fick kissa typ 5 ggr/natt fram till vecka 14 typ då lugnade det sig.. Konstigt :s

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)