Sommarsnö skrev 2014-10-02 18:54:29 följande:
Vilken är den påstådda risken med K-vitaminspruta (någon som skrev om det här tidigare)? Har hittills bara läst om stora och viktiga fördelar med den.
Alltså påstådda risker.. Jag har hört många berätta otrevliga kopplingar mellan sprutan och diverse komplikationer. Jag föredrar att inte bara lyssna på folks misstänkta kopplingar utan jag klurar mest på huruvida den är nödvändig. Dessutom kan jag aldrig för mitt liv förstå att någon får injicera något i mitt barn utan min vetskap.. Blev så chockad när jag kom på att min son fått den utan att jag varken blev informerad om det eller tillfrågad.
Den infördes på sjuttiotalet för att förebygga kraftiga blödningar hos spädbarn. Det finns massor om detta på nätet, bara att googla. Dr Mercola intervjuar forskare om den bla. Finns även en tråd här nån stans som handlar om bla detta.
www.familjeliv.se/forum/thread/51523086-viktig-info-som-mvc-och-forlossningspersonal-brukar-hoppa-over
Jag kör iaf på försiktighetsprincipen; då jag inte är säker på om något är bra eller dåligt, biverkningar, skador osv så avstår jag.