Inlägg från: Fridhaa |Visa alla inlägg
  • Fridhaa

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Trillar in i tråden.

BF 24april har en dotter på 2år.

• Fridhaa

Vi har börjat få ut mer och mer med att vi väntar barn.

Jag och min man har varit tillsammans i 5 år nu i somras tog jag mitt efterlängtade körkort.

Så för vår del tyckte vänner och bekanta inte att det var konstigt att jag aldrig tagit ett glas vin eller så för har ju 5 år att köra in för min man.

Den 16 ska vi in och göra kub ( ultraljudet) vi har i vecka 7 sätt en liten svart prick och ett tickande hjärta pg av en mindre blödning åkte jag in på kk.

Nu har vi som sagt en dotter på 2 år och jag är barnvagns nörd har fler än vad jag behöver.

Men skulle jag rek en bra redig vagn för Blandad terräng hade kronan duo varit mitt val eller brio happy.

• Fridhaa
    mandalii skrev 2014-09-30 15:28:34 följande:

Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?

www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106

Super enkelt att beställa från Holland.

Du mailar din beställning BP är jätte bra vid reklamation också.

Vi har bl.a. En Bugaboo donkey super nöjd också beställd från Holland.
  • Fridhaa

Jag kommer inte vaccinera mig.

Tror inte på influensa vaccin jobbar själv i äldreomsorgen och minst 50-% av alla vaccinerade har fått smittan.

Man kan skydda sig peppa peppa jag har aldrig haft det.

Min dotter har fått standard vaccin och det kommer mini också få.

Jag skulle aldrig våga att inte vaccinera speciellt inte nu när kikhostan tar fäste.

Om två veckor ska jag göra kub men fick höra att testerna kan ändras från vecka till vecka ?

Igår hörde vi hjärt ljudet för första gången men adapter :)

• Fridhaa

Jag fick till mig att det var en som hade dåliga siffror.

Gjorde om testet någon vecka senare och då var siffrorna bra.

När man hör sånt är jag osäker på om jag ens vill göra de.

• Fridhaa

Fina magar.

Kul att alla ser så olika ut.

Fler än jag som plågas med att hela tiden gå och kissa.

Måste veta att det finns en toalett i närheten.

• Fridhaa

Jobbigt för Er som inte får i Er någon mat :(

Jag mår stundvis jätte illa får ett extremt blodsocker fall börjar skaka och kräks.

Har blivit extremt åksjuk om jag inte kör själv.

Stoppar i mig mat hela tiden oftast frukt men ibland slinker en bit ost eller annat ner.

Jag har gått upp 3 kg.

Förra graviditeten gick jag upp 28kg haha..

Men då var jag i mitt livs bästa form inan graviditeten och tänkte äh jag går ner allt.

Men eftersom det blev snitt och ja allt var inte som man tänkt sig så gick jag inte ner alla kilo med samma fart som jag fick upp.

Så nu är jag mer noga med kosten :)

Omega 3 åt jag inte med förra älskar fisk men gravid tabletter äter jag och C-vitamin men bara för att det är så gott ;)

• Fridhaa

Jobbigt för Er som inte får i Er någon mat :(

Jag mår stundvis jätte illa får ett extremt blodsocker fall börjar skaka och kräks.

Har blivit extremt åksjuk om jag inte kör själv.

Stoppar i mig mat hela tiden oftast frukt men ibland slinker en bit ost eller annat ner.

Jag har gått upp 3 kg.

Förra graviditeten gick jag upp 28kg haha..

Men då var jag i mitt livs bästa form inan graviditeten och tänkte äh jag går ner allt.

Men eftersom det blev snitt och ja allt var inte som man tänkt sig så gick jag inte ner alla kilo med samma fart som jag fick upp.

Så nu är jag mer noga med kosten :)

Omega 3 åt jag inte med förra älskar fisk men gravid tabletter äter jag och C-vitamin men bara för att det är så gott ;)

• Fridhaa
    alhi skrev 2014-10-04 09:37:58 följande:

Kroppen är rätt fantastisk.

Det här är min 4:e graviditet och jag har plussat 40-22 kg med de andra tre och jag har gått ner allt på 3 månader varje gång utan problem. Men tyvärr är det tungt de där sista månaderna så den här gången slutar jag inte rida och springa utan håller igång kroppen i hopp om max 17 kg upp.

Wow!

Jag fick kämpa men allt går blod , svett och tårar.

Vägde 91 kg på förlossningen/ akut snitt drygt 14 månader senare 72 kg
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)