Inlägg från: Mirran |Visa alla inlägg
  • Mirran

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-07 11:56:06 följande:

Någon som har tips på en lätt och smidig barnvagn när man bor i stan men som även kan köras bra på grusvägar och i snö (läs: helst lufthjul) och att man kan ha barnet vänt mot sig? Vill helst ha en vagn som funkar från nyfödd till att barnet inte behöver vagn längre. Gillar inte den lite plufsiga stilen hos Emmaljungavagnar t ex - är mer förtjust i Phil and Teds barnvagnar t ex men skulle gärna ha en lite lättare än deras och med bättre hjul. Tycker Bugaboo är så extremt fula i liggdelen (den sitter så lågt!), annars hade den kanske varit ett bra val.

Vi har funderat på en Kronan DuoS vagn. Inte plufsig utan stilren och klassisk.
  • Mirran

Idag var jag på extra kontroll på förlossningen, då blodtryck, äggvita och levervärdet är förhöjt, efter alla prover var gjorda kom läkaren in och ville känna på tappen. Visade sig att den är mjuk och jag är öppen 2-3 cm. Läkaren gjorde en hinnsvepning som gjorde sjukt ont. Min fundering, är de någon som gjort en svepning och vad blev resultatet, kom förlossningen igång? Jag är i vecka 37(+4) idag.

• Mirran

Ett stort grattis till alla er som fått era små guldklimpar.

Själv är jag inlagd på BB sedan igår för koll, har havandeskapsförgiftning. BF är den 27/4 men i morgon ska de sätta igång mig. Känns nervöst men bra att väntan snart är över.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)