Inlägg från: AnnHelen |Visa alla inlägg
  • AnnHelen

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Alltid lika kul och få följa andras graviditeter, och äntligen är det min tur! Skrattande

Vi har försökt sen 2012, och tröttnade förra året och vände oss till Kvinnokliniken i Västerås. (Jag har PCO)
    Den 11/8 skulle jag ringa dit och säga att nu sätter vi igång med en IVF behandling, men istället plussade jag den 2/8! Helt otroligt att kroppen fixade allt helt själv.

Går fortfarande och inte riktigt fattar att det är på riktigt eftersom det inte syns något. Är i vecka 10. 
    De dagar jag har mått lite illa kan jag räkna på en hand och är inte speciellt trött heller. Känner bara av lite molande värk ibland och att brösten är ömma konstant.

• AnnHelen
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Ska på rul samma datum som du och är också i v 19 då.

Lappen jag fick med hem från barnmorskan för o ringa o boka in stod det att man gör det från v 16-20. Känns drygt att behöva vänta för man vill ju inget annat än att allt ska se bra ut. Jag har inte heller gjort något ul tidigare vilket många här verkar ha gjort.

Vi får hålla ut ett tag till!
  • AnnHelen
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 13:33:29 följande:

Ja, vi får göra det. På min lapp samt på hemsidan för det sjukhuset står det att man ska ringa när man är i v 15 och då får man e tid när man är i v 18. Just därför stör dt mig lite när jag alltid får i v 19.

Få ta med någon kompis, för min man kommer inte få ledigt ifrån sitt jobb mitt i veckan.

Jaha, vad tokigt att de har gett ut vecka och inte kan hålla det.

Vilket sjukhus är det på? Jag ska till Västerås.

Synd att han inte kan medverka.
  • AnnHelen
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

Förstod att det har med kön o göra men hur gör man det?

Nu ska ju inte vi kolla könet på rul, men kan vara intressant till den dagen den tittar ut.
  • AnnHelen
    Phosie skrev 2014-10-13 15:32:52 följande:

Du tar 1-2 teskedar bikarbonat och lägger i en mugg, sen kissar du i den! Om det börjar pysa och skumma så sägs det att det blir en pojke och händer det ingenting så blir det en flicka! Tydligen så utsöndras det någon syra i urinen om man väntar en pojke som utlöser själva skummandet/pysandet =)

Aha det måste testas, så får vi se om testet kan stämma sen då.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)