Inlägg från: Tjolahoppis |Visa alla inlägg
  • Tjolahoppis

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej!

Jag är inte aktiv alls här, men läser när jag hinner. Jag är också förvirrad ang bf och veckobyte. Jag trodde att mitt bf var 6/4 och bytte vecka på tisdagar. På KUB sa bm att mitt nya bf var 3/4 med veckobyte på fredagar. Men veckobyte på fredagar blir ju bf 2/4? Hon sa också att hon flyttade mig 4 dagar fast hon hela tiden pratade om 3/4, så jag fattar ingenting. Inte för att det egentligen spelar nån roll, bebisen kommer när den kommer, men det känns ändå konstigt att det hon sa inte går ihop :) När vi väl var där var jag så fokuserad på de fina siffrorna och den söta profilbilden på bebisen att jag inte då fattade att 6-4 inte är lika med 3 ;)

• Tjolahoppis
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 12:06:36 följande:

Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?

Jag har haft magkatarrssymptom sen v.8 och behövt äta mat eller smörgås varannan timme för att få bukt med illamående och ont i magen. Frukt gjorde typ saken värre så några såna nyttigheter gick inte för sig. Nu har det släppt lite, men kommer då och då fortfarande, fast nu kan även en frukt hjälpa en kort stund innan nåt mer rejält måste ner i magen. Kommer bli många kilo plus om det fortsätter såhär. Med dottern åt jag citrusfrukter i massor, men den här krabaten vill ha riktig mat :)
  • Tjolahoppis
    Sommarsnö skrev 2014-10-15 11:23:59 följande:

Snubblade på en studie som visade att om man har värden över 1 MoM på PAPP-A och hCG så har man större chans att få en flicka och under 1 en pojke. Någon som vet mer om detta och om det har gjorts fler studier om det? Fick över 1 på båda så det kanske skulle indikera att jag får en flicka

Sånt där är ju kul. Jag har typ exakt 1 på hCG och under 0,5 PAPP-A. Undra om det betyder kille då? 12/11 får vi (förhoppningsvis) veta!
  • Tjolahoppis
    JhjärtaK skrev 2014-10-16 06:46:27 följande:

Vad fick du för risksiffra? (Siffror?)

Minns inte exakt och har inte pappret här, men 1:2000 för 21 och 1:15000 typ för de andra två. Med första barnet fick vi bara siffran 1:20000, inget papper med hem och ingen detaljerad info om olika trisomier eller koncentrationer på det som mätts. Undra om vi fick mer info nu för att siffrorna är "sämre" (men fortf bra!) och inte bara lägsta möjliga? Nån som vet? På sjukhuset sa de att vi fick all info även förra gången men det stämmer inte. Vi skulle knappast ha glömt det båda två. Skrev mycket detaljerad dagbok om förra grav och inge heller där har jag skrivit nåt annat än 1:20000.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)