Inlägg från: PalleH |Visa alla inlägg
  • PalleH

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hoppar in här jag med.

Är jätteosäker på vilken vecka jag är i,

Får man reda på det på Ngt sätt på inskrivningen? :(

• PalleH

Hej! Bor i skaraborg och ska göra privat ul på carlanderska i Gbg måndagen 20/10. Någon med erfarenhet av dem? Kommer vara i 13+4 då. Tror ni man kan se kön då? :)

• PalleH

Vad bra - håller tummarna för att de vågar sig på att gissa. Spelar egentligen ingen roll alls. Jag är bara så nyfiken då jag själv tror på pojke och sambo + min och hans familj tror på flicka, haha. Hade varit kul att veta men sålänge allt är bra så spelar det ingen roll ju :)

Någon med BF 22/4? ????

• PalleH

Ah, nästan samma.. Eftersom det är mitt första så tror jag och har en känsla av att jag får

En maj-bebis! :) vi får se!

• PalleH
    Betis skrev 2014-10-12 10:28:45 följande:

Inte riktigt. Har BF 24/4 så nästan samma dag

Ah, nästan samma.. Eftersom det är mitt första så tror jag och har en känsla av att jag får

En maj-bebis! :) vi får se!
  • PalleH
    Phosie skrev 2014-10-12 11:12:59 följande:

Jag har också BF då =)

Ah vad kul! Första barnet? :)
  • PalleH
    Betis skrev 2014-10-13 06:41:30 följande:
    Mitt/vårt första med smile1.gif men det blir en liten oxe iaf. (Jag är också oxe, fast född 10maj) det ska bli så kul allt i hopa
    Ah, vad kul! :) då är vi några stycken som får små oxar (troligtvis..) :D var bor du?
  • PalleH
    Betis skrev 2014-10-14 19:42:59 följande:

Jag bor i Teckomatorp i Skåne. Var bor du själv?

Aha, jag bodde i Malmö men hittade kärleken i kvänum (västra götalandslän) och bor där nu.. Flyttar till skara om 2 veckor :) haha! Så bor i en håla .. Hoppas man hittar en mammagrupp :p
  • PalleH

Var på RUL idag, allt såg bra ut vilket vi är sååå glada för. Ville veta kön men barnmorskan kunde inte se eftersom att bebis började sparka så fort hon försökte kolla haha.. Blyg bebis! Beräknad 28/4 2014 :) <3

• PalleH
    EmmasaraL skrev 2014-11-27 18:18:42 följande:

Åå, du också?

Var också på RUL, allt såg fint ut och det blir en tös <3 jag började stortjuta, nu känns det så himla verkligen och vi är så lyckliga... helt fantastiskt! BF 23 april!!

Stort grattis till er lilla flicka! :D
  • PalleH
    Linc skrev 2014-12-02 22:43:57 följande:

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka 

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke 

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke 

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka 

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka 

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke 

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke 

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka 

madde10 39 år bf 13/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke 

Linc 36 år bf 16/4 flicka

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej 

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka 

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka 

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke 

Madelenb 28år bf 25/4 flicka 

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka 

S1528 27 år bf 27/4 flicka 

Lais 32 år bf 27/4 vet ej

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

PalleH 24 år BF 28/4 - vet ej
  • PalleH

Hej! Skriver sällan här men läser mycket av det som skrivs och tar till mig en del.. Väntar första barnet och är i v 22 (21+1) nu. Flyttade från Malmö för ett år sedan och bor nu i en liten håla (hehe..) där jag flyttat för jag träffade min nuvarande man.. Så har få att prata med här om min graviditet utom med systrar, vänner o mamma osv men det är på telefon/sms och allt är kanske inte samma i alla kommuner. Iallafall... Imorse när jag pratade med min mamma tyckte hon att det var skumt att jag ska träffa BM igen först 7/1 när jag är i v25.

Träffade bm för inskrivning i v 9 sedan igen i v 12-13 för att göra klart min "mapp" eller något. Gick först hos bm i vara kommun men har nu flyttat till skara och ska då gå här. Har alltså ny bm som jag inte vet vad hon heter och aldrig träffat och vi ska ses först 7/1. Är det vanligt med så långa hopp? Att man väntar 12 veckor innan man träffar bm igen? Har ingen som tar mina värden så vet inte om jag bör börja med järntabletter (känner mig inte trött o vill inte ta de i onödan?) .. Har ingen bm o ringa o rådfråga utan att behöva stå i telefonkö där de ringer upp oftast dagen efter... Långt o klyddigt inlägg. Men ja, hur har ni det med bm-träffar? :)

• PalleH

Tack för alla svar! Skönt att man inte är ensam om så få besök hos bm i början på graviditeten :) hehe.. Första gången gravid. Man är så ny på allt och vet inte hur allt funkar!

Var hos doktorn idag, har fått lunginflammation.. Just my luck!

Förutom den tråkiga nyheten har veckan varit bra då jag varje dag känner bebis sparkar och imellanåt är de så starka att

Man kan känna dem utanpå så min man har hunnit känna en gång också :D hehe

• PalleH
    Bell13 skrev 2014-12-20 08:10:26 följande:

Vad jobbigt med lunginflammation, hur upptäckte ni det?

Jag har fått en konstig förkylning och hostar mig genom nätterna, verkligen jobbigt.

Förra veckan gick jag med feber, ca 38.5-38.9 grader hela veckan från och till. Förkylning som aldrig förr och så öroninflammation på det... När nu den dosen penicillin för örat var över åkte jag in för jag fått sån hemsk hosta som gjorde att jag hade svårt med luft osv.. Så jobbat väldigt hackigt i två veckor - jobbat två dagar, hemma tre, jobbat 3 dagar hemma två. Jobbar på förskola och vet att vi haft mycoplasma med lunginflammation nyligen bland barnen. Såå vi Åkte in för jag fick en tid hos läkaren på vct och han lyssnade massor på min andning o undersökte svalg och öron.

Så tog han massa prover och massa blod sen kom han tillbaka til oss mär han fått provsvaren och sa att eftersom jag är gravid i v 22 kunde de inte behandla mig på de sätten de brukar vid lunginflammation eftersom de sätten skadar fostret och det enda han kunde göra var att skriva ut cocillana till mig och hoppas att massa vila hjälper mig.. Vilket jag också hoppas på!
  • PalleH
    Bell13 skrev 2014-12-20 20:03:48 följande:

Jag var hos läkaren idag och fick cocillana. Hoppas verkligen att det hjälper. Han ordinerade vila och sa att du ser verkligen trött ut. Jag är ju helt slutkörd pga sömnbristen. Du verkar dock ha det mycket värre än mig och jag hoppas att du börjar må mycket bättre snart.

Usch, låter inte kul. Sömnbrist hade jag med i ca 2 veckor tills jag fick cocillana igår och fick sova en hel natt på väldigt länge! Så skönt haha.. Hoppas cocillana hjälper dig också! :)
  • PalleH

Förstår vad ni menar med cocillana. Men känner mig ändå "påhoppad" av kommentarerna här. Och tro mig - hade det inte varit för lunginflammationen så hade jag inte tagit den. Står 5-10ml 3-4ggr dagligen. Jag tar 5ml på kvällen för att få sova.. Så dagarna är som de är!

Förstår såklart att ingen försöker peka finger men är gravid och känslig (och säkert inte den enda här? ;p)

• PalleH
    mandalii skrev 2014-12-21 20:50:25 följande:

Vi funderar på den här vagnen från Emmaljunga. Vad tror ni? Är den för tung och klumpig? Tycker den verkar så himla stabil och med allt som ingår riktigt bra.

www.emmaljunga.se/barnvagn/edge-duo-combi/

Fin vagn! Var och tittade på vagnar idag med min mamma och fastnade för samma och mondial duo kombi! Så jag och min man bestämde oss för en mondial duo kombi så den kommer beställas :)
  • PalleH

Var på UL idag - passade på när vi ändå är nere i Malmö och hälsar på min familj över jul o nyår. Vi ska få en FLICKA! ???? så glada!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)