Inlägg från: Evina |Visa alla inlägg
  • Evina

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej

Väntar också fjärde, och sambons andra. Vi blir också sex nu. Vi har tittat på många 7-säten men ingen får plats med dubbelvagn och lite matkassar, så nu blir det nog en 6-sätig Renault Traffic. Busskänsla blir det, men han har lovat mig backkamera så jag inte kör på nån... Emmaljunga double Viking ser bra ut tror jag. Jag måste ha dubbelvagn, det blir ca 20 månader mellan 3 & 4.

• Evina

Hej, hoppas jag kan hoppa in här. Väntar fjärde, har en 13åring, 9åring och 15 månaders här hemma. BF 13/4, så halvvägs nu!

Känner igen mig i utomståendes krav/åsikter. Kan tröttna rejält på alla "kloka" råd...

• Evina

Vad är största risken med att inte vaccinera? Är det "bara" att man blir sjukare under en längre tid? Känns som att det ändå är att föredra framför vaccin under graviditet. Eller finns det andra risker?

• Evina

Hur är det med er viktuppgång? Var hos barnmorskan igår och hon blev lite bekymrad över min. Jag är i v 24 och har gått upp 11 kilo. Jag själv är inte orolig, väntar mitt fjärde barn och har varje gång gått upp runt 30 kilo. Hade normalvikt innan graviditet.

Hur tänker ni kring viktuppgång och mat? Äter vad ni vill tills ni är mätta eller har ni andra idéer?

• Evina

Angående bröstinlägg rekommenderar jag att köpa stora värmeinlägg (förutom såna som tar upp läckande mjölk) Spelar egentligen ingen roll när på året man börjar amningen, blåst och kyla gör ont och kan i värsta fall skapa stockning. Bara ett tips :) Har haft stockning två gånger, inte så skönt :(

• Evina
    Bell13 skrev 2015-03-24 19:38:31 följande:

Är det nån som har erfarenhet av hinnsvepning? När kan man tidigast göra det och fungerar det?

Jag gjorde det på trean på bf+4 tror jag. Tyvärr utan resultat, han låg lugnt kvar till bf+9. Var inte särskilt obehagligt, ilade lite och var mest konstigt. Ingen smärta för mig.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)