Inlägg från: MorCaa |Visa alla inlägg
  • MorCaa

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-17 07:52:00 följande:

Tack för era peppande svar! Känns lite bättre nu. Ni som inte hann med EDA; vad berodde det på? Åkte ni in till sjukhuset sent eller ville ni ha det i ett sånt läge då det redan var för sent eller tog det för lång tid för narkosläkaren att komma? Bra att veta hur man ska agera om man verkligen vill hinna med att få det.

Mitt tips är att fokusera på varje värk.. "Välkomna" den och säg till dig själv efter varje värk att det nu är en värk mindre tills jag får träffa min bebis! :) och lär dig andas.. ;) ont gör det men du bestämmer hur ont.. :) själv har jag fött tre barn helt utan bedövning och väntar nu mitt fjärde och kommer köra utan den här gången med.. :) lycka till!!
  • MorCaa

Hej hej! Jag har följt tråden lite i hemlighet under ganska många veckor men idag var jag iväg och gjorde kuben! Allt såg toppen ut så nu andas jag ut och glädjer mig åt lillen där inne.. :) jag har visserligen BF 2:a maj men mina tre tidigare barn har kommit före BF så jag räknar iskallt med att den kommer i april.. :D

• MorCaa

Fick låna en sån där doppler av en vän igår så vi lyssnade på hjärtat.. Vilken häftig känsla!!

• MorCaa

Vi gick "public" med det nu i vecka 14.. Kändes jätte kul att äntligen få berätta.. :) finns ju inga garantier till nåt så varför inte få glädjas när man kan.. ;).

Hjärtljuden har jag hört fast med en egen angelsound (doppler) heeeelt fantastiskt.. :D

(I vecka 13+1)

• MorCaa
    S1528 skrev 2014-10-29 16:12:09 följande:

Jag tror inte man ska oroa sig så mycket för vikten om det nu är så att man inte gått upp, men jag har inte riktigt fattat om man går upp för att man är hungrigare och äter mer, eller för att kroppen "sparar" mer? Och då menar jag förstås den vikten som är utöver barnets, moderkakans vikt osv. Eller är det mesta alltid vattenvikt?

Precis!

När jag väntade min dotter gick jag totalt upp 1,5 kg.. Hon var inte undernärd eller för liten. Kom fullgången.. :)

En gravitidet väger ca 9kg med bebisens vikt, fostervatten, ökad blodmängd, livmoder och extra vätska som kroppen lägger på sig inför amning mm.. :)
  • MorCaa
    Sommarsnö skrev 2014-10-29 17:30:03 följande:

Hade du lite extravikt innan då? Om inte jag skulle gå upp mer än det skulle det innebära att jag förlorar 8 kg från min ursprungsvikt och det skulle nog inte riktigt vara så bra med tanke på att jag ligger på gränsen till undervikt redan nu (typ BIM 19).

Nä faktiskt inte.. :/ vägde 63kg (är 1,62) lång.. :)
  • MorCaa
    S1528 skrev 2014-10-31 09:05:12 följande:

Koksalt hjälper tyvärr inte ett dugg, varken hemmagjord eller köpt spray. Har provat att ligga högt med huvudet också men det blir precis lika tätt ändå. Det är inte bara på natten jag är tät, utan hela dagarna också :(

Jag får panik när jag inte kan andas, håller min sambo vaken varje natt med mitt snörvlande :/

Samma problem här.. Jag kör nässpray.. De får säga vad de vill men jag kör skol, sjuk och färdtjänst buss om dagarna så jag måste sova ordentligt.. Annars somnar jag vid ratten.. :P
  • MorCaa
    ArdnasK skrev 2014-11-05 07:56:14 följande:

Är i v17 och har redan gått upp 8 kg!!????

Jag är 14+3 och har gått upp ca 7.. :/ men är inte orolig.. Så har det alltid varit och i slutändan blir det oftast inte mer.. ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)