En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Tjolahoppis pratar nog om Kub siffrorna. Beta hcg och proteinplasma (papp-a) är det som mäts då.
Tjolahoppis pratar nog om Kub siffrorna. Beta hcg och proteinplasma (papp-a) är det som mäts då.
Har gått upp 7 kg redan nu i v. 17. Vid mina två tidigare graviditeter har jag gått upp 25 kg, så jag ser mönstret och anar var det denna gång slutar...
Orkar inte bry mig så mycket då jag dels äter vanlig, nyttig mat och frossar inte i godis och chips heller. Jag konstaterar att jag helt enkelt är en sådan som går upp mycket.
Går även ner kilona ganska lätt efter graviditeten.
Har också ultraljud på onsdag.
Är jättenervös eftersom jag fick resultatet högrisk på KUB. Vågade ju inte ta mkp eller fvp, utan tog NIPT testet istället. Naturligtvis fick jag inget svar på det då det ibland inte går att mäta barnets dna i moderns blod.
Dessa veckor av väntan på provsvar har varit väldigt jobbiga så jag hoppas få något svar på om allt är ok eller inte på ultraljudet.
Nej, jag behöver till all lycka inte betala för provet, inte heller för omtagningen. Läste att ca 8% av de som tar provet får ett svar som är "inconclusive". Frustrerande....
Tack Sommarsnö!