Inlägg från: LettieHatter |Visa alla inlägg
  • LettieHatter

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej på er, hoppar in här! Blivande tvåbarnsmamma med BF 15/4, har en tjej född april 2013. mår skrutt just nu med illamående och begynnande foglossningar. Hade inte så här jobbigt med illamående första barnet så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har lergigan Comp men den hjälper max ett par timmar. Hit me med era bästa illamående-tips!

• LettieHatter

Hej hej på er! Har bara skrivit nåt enstaka inlägg tidigare men ska försöka bli mer aktiv. :) har ni pratat något om att skaffa en hemlig Facebook grupp? Jag var med i en med första barnet och tycker det är lite enklare och roligare än fl. ????

• LettieHatter
    Bell13 skrev 2014-11-09 14:14:28 följande:

Frågan har kommit upp och de flesta ville stanna här. Jag personligen har inte Facebook. Är man anonym i en hemlig facebookgrupp

Man är ju inte anonym mot varandra, men i en hemlig grupp ser inte ens vänner t.ex att man är med i gruppen och det går inte att söka på den heller. Men då vet jag att frågan varit uppe i alla fall! :)
  • LettieHatter

Jag har i alla fall kommit in i dom där något jobbiga spökveckorna. Till och med foglossningen har blivit bättre, så jag är lite nojig...

• LettieHatter
    BigMami skrev 2014-11-10 06:50:36 följande:

Visst är de läskiga! Men ändå så finns ju en liten bebis där Men det är svårt att inte oroa sig ändå! Man känner sig ju precis som vanligt. . Magen kan till och med "försvinna"!`

Ja fy, var ännu nojigare med första barnet men det är svårt att övertyga sig själv at det är en bebis där. Det är ju tur att jag har sammandragningar och känner att livmodern växer. ^^

Appropå foglossning så hade jag det illa med första barnet och har det nu också. Hade mest ont av främre fogen då, och det var svårt att hitta nåt som hjälpte. Varma bad var väldigt skönt, men istället gjorde det mer ont när jag gick upp ur badet. ;) mängd men det var bara att slå av på tempot, få sjukskrivning, vila mycket. Hade en pall i köket för att kunna laga mat, lärde mig virka för att ha nåt att göra. Glidlakan (jag hade en sovsäck) i sängen, plus ett fort av kuddar bakom ryggen, mellan knäna, under knäna...
  • LettieHatter
    Kiickson skrev 2014-11-09 15:27:55 följande:
    Det finns en grupp som är hemlig/dold och det är bara de i gruppen som kan se vad som skrivs och vilka som är med. Många är emot facebook men jag tycker det är lite enklare där.

Om du skriver ett PM till mig här så kan jag fixa så du kommer med i gruppen om du vill.
    Jag vill gärna vara med i fb gruppen, men din profil verkar vara privat? Kan man skicka pm då? Kan inte med Fl istället.. :P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)