Inlägg från: Raggsockan |Visa alla inlägg
  • Raggsockan

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

amandanS skrev 2015-02-16 11:08:16 följande:

Bm besök igen, och fortfarande en liten som ligger i säte.. Så nu tyckte bm att det var tid att vända sig :) så 14 dagar får han på sig nu att vända sig... Någon här som har erfarenhet av ev vändningsförsök? Eller när har era bebisar vänt sig?

Sf-måttet hade gått från 30 till 32 sedan senaste besöket för 1,5 vecka sedan, så vi växer bra fick jag höra ;)

Ingen erfarenhet av vändning, men var inne på förlossningen igår och kollade fosterrörelser då jag tycker att de har ändras och inte känns så mycket eller ofta... tydligen har min bebis vänt sig och ligger nu i säte (vecka 34)... 

Läste lite om vändningsförsök... 50% lyckas, känns sådär iom att jag är mer eller mindre livrädd för kejsarsnitt!

Vi får hoppas våra vänder sig snart! 
  • Raggsockan

Igår sa de till mig att de är efter 37 fullgångna veckor som de gör vändningsförsöken på SÖS iaf, så antar att bebis har några veckor på sig, bara jag som är riktigt bra på att oroa mig i onödan :) 

• Raggsockan
    S1528 skrev 2015-02-16 22:25:19 följande:
    Ja, det verkar uppenbarligen så, eftersom kärringen på FK (ja jag kallar henne så för jobbar en riktig haha i telefon) tyckte att min chef hade skrivit alldeles för lite om man jämförde med vad jag skrivit.

Så nu går jag ut stenhårt och är överpedagogisk och tar med ALLT!
    Min handläggare ringde upp chefen för att få svar på det hon inte hade fått med i ansökan... tänk så olika de kan va! 
    Sen kanske de iof beror på lite vart och vad man jobbar med, de första chefen sa när jag sa att jag va gravid var att de fanns grav-penning och att ingen blir nekad hos oss, typ :P
  • Raggsockan
    ArdnasK skrev 2015-02-17 09:42:28 följande:

Velar runt i djungeln sv babyskydd... Hittade en sida med bäst-i-test där den som fick bäst var BeSafe iZi Go med 9 poäng av 10 för ca 3500kr. Sen kom bla Acta Graco Logico med 8/10 för 1200kr!? Hur kan det vara sån skillnad i pris? Är den första verkligen så mycket bättre?! :/

Den förstnämna är troligen med ISO-fix fäste, vilket gör dem dyrare... 
    Acta graco ska va väldigt bra, men deras bas fästs med bälte. Pratade med en vän som jobbar i barnbutik, och hon sa att de inte gjorde någon större skillnad på babyskydden just - men att de ändå var bra att ha bas då de är mycket lättare att fästa skyddet i det. Hon mena att de va större risk att ngt blev fel om man ska fästa stolen med bälte varje gång man skall åka bil. 
    Till andra köpet när bebisen är större var de bättre med iso-fix enl henne - då de också kan ha bilstolen mycket längre. 

vi har dock fortfarande inte bestämt oss... är verkligen en djungel. 
  • Raggsockan
    madde10 skrev 2015-03-05 09:32:59 följande:

Tips om nu bor runt haningeområdet i stockholm. Hämta ut Liberopaketet där, fick en massa annat med från ica-maxi också. ett paket toapapper, choklad, pasta, kakor, pastasås, festis mm. En hel papperskasse :) Fast dom kanske gör så på alla ica-maxi?

hämtade också där! :) va roligare att få deras påse nästan än själva libero-lådan, haha. 

Fast några kakor såg jag inte skymten av... kanske va gubben som tog dom när jag lade beslag på chokladen och festisen iof... 

• Raggsockan

Usch jag är mer rädd för EDA:n och eventuell kejsarsnitt än för värkarna och förlossningen... iof är de ju första barnet, så kanske skulle säga annorlunda om jag visste hur värkarna faktist kändes! Min barnmorska kallade mig för "sjukvårdsskadad", vet inte om de va positivt eller negativt hahahah.

Jag är riktigt nyfiken på de sterila kvaddlarna, nån som har testat dem?

• Raggsockan

Har gett gubben min drickförbud 4 veckor innan... dock fyller han år i mitten av månaden, så där har han dispans - förutsatt att han 1. ringer pappa min och säger att han inte får dricka den helgen så han står stand bye 2. att han inte blir full för 5 öre, utan kan ta en taxi till förlossningen/komma hem. 3 att han svarar på telefon,

• Raggsockan

Har gett gubben min drickförbud 4 veckor innan... dock fyller han år i mitten av månaden, så där har han dispans - förutsatt att han 1. ringer pappa min och säger att han inte får dricka den helgen så han står stand bye 2. att han inte blir full för 5 öre, utan kan ta en taxi till förlossningen/komma hem. 3 att han svarar på telefon,

• Raggsockan

• Raggsockan
    S1528 skrev 2015-03-17 08:25:17 följande:

Förresten, väger ni er vid varje BM-besök? Jag har inte fått göra det de senaste två besöken, men det känns väl som att det borde "ingå" såhär i slutet?

Jag fick uppge min vikt när jag skrev in mig, och sen frågade BM om vikten första gången i vecka 35-36 eller vad det var. 
    Hon tar inte heller socker och HB varje gång, utan varannan (har iof legat bra hela tiden). Men hon verkar lite slapp, tror inte jag har fått gå lika ofta som man borde heller, men de har ju gått bra ändå så här långt.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)