Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

Jag har köpt en förpackning baby semp pulver. Är ju inte dyrt så jag tänkte lika bra o köpa hem ifall att.

• LillaSandy

Vi har min gamla korg som bebisen ska sova i första tiden. Läste dock att det inte var bra att använda gamla madrasser så vi har köpt en ny madrass som har en undersida som andas i och med att den har typ räfflad/vågig undersida. Sen på det har vi köpt en bäddmadrass som ska skydda mot väta och enkelt tvättas i 60 grader. Den heter aerosleep och har ett översta lager som gör att luft kan passera fritt under barnet. Köpt en likadan bäddmadrass till vagnen och tänker ha det istället för plastad frotté. Har köpt en kudde till vagn/vagga från rätt start. Sen har vi en gallerfilt att ha i sängen. Känner mig osäker på om jag ska köpa ett täcke. Har även en snuttefilt från lindex som kanske kan funka som filt, men har läst att gallerfilt ska vara bra. Hoppas det inte blir kallt bara. Vi har en sovpåse från Ikea, men det känns som att det kan bli instängt och varmt i en sån.

• LillaSandy

Vilken storlek på blöjor har ni köpt hem? 1 eller 2?

Är i vecka 32+5. Var till bm ikväll och hon sa att bebisen till 95% ligger med huvudet neråt, men inte helt säkert. Hon ska känna igen om två veckor. Fy vad det är obehagligt o lite ont då hon känner och trycker på magen. Var öm i magen nån timme efter jag varit där.

Blodtrycket var 110/55. Hon sa att det var bra.

Har gått upp 11 kg. Hur mycket har ni gått upp?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)