Inlägg från: Emmadee |Visa alla inlägg
  • Emmadee

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ont, (bebis som trycker neråt så det gör ont i bäcken, svanskota och rygg), trött, otymplig och gnällig. BF imorgon och inga tecken på att det här nånsin kommer vara över..

Jag beundrar alla som är höggravida med småbarn hemma. Hur orkar ni? Själv har jag en ganska självgående 7-åring men tycker det är tufft att orka med honom.

Önskar att någon kunde säga att den dagen kl då och då kommer det att sätta igång. Så skulle jag mentalt kunna ställa in mig.. Ovissheten är hemsk.

• Emmadee

Nu är dagen D här och jag känner inte nåt särskilt. Mer än att jag blivit som en strandad val. Otymplig, trött och andfådd. Jag tror jag kommer gå över rejält (hur jag nu ska orka det)

Inte taggad alls.. Längtar däremot som en tok. Hoppas nån av oss lyckas pricka BF dagen

naughtyn skrev 2015-04-16 22:35:32 följande:

Jag har också BF imorgon och har haft massa känningar sen flera veckor tillbaka men det kommer ingen bebis för det... Känner mig nu helt uppgiven och istället för att vara taggad inför morgondagen så känns det som att det ju lär vara den dagen då iaf INTE blir av. Nu ställer jag mig in på att gå över en vecka - minst.

mandalii skrev 2015-04-16 22:32:18 följande:

Jag har bf imorgon, har inte haft några känningar alls so far så vi får väl så hur länge vi får vänta...vill ju ha min bebis i famnen NU! :)

• Emmadee

Grattis till er som fått era bebisar!

Finns alltså hopp om att bebis tillslut hittar ut.

Jag är inne på BF +3 idag. Och det är segt att vänta. Är inställd på att åtminstone gå den här veckan ut och försöker planera veckan efter att det inte kommer nån bebis. Försöker vara positiv (men det är en utmaning)

• Emmadee

Vi är verkligen de muntras gäng, vi som är kvar och väntar ;)

Mitt tålamod börjar verkligen slut och nu verkar det som en ny fas tagit sin början med konstant smärta i rygg och bäcken. Hade jag haft en gnutta hopp kvar kunde jag kanske inbilla mig att det var ett tecken, men nu tror jag bara att det är kroppen som jävlas med mig.

Annars har jag egentligen haft en rätt bra dag. Hängt på mitt soldäck i underbart väder, ätit grillat och läst en bok. BF +4 imorgon då. 10 dagar kvar till eventuell igångsättning

• Emmadee

Ligger på soffan klarvaken och nervös. Vattnet gick för en och en halv timme sen. Borde försöka få lite sömn, men det är ju omöjligt. Har enstaka värkar men de känns inte tillräckligt kraftiga eller regelbundna än. Får se när det kommer igång. Ska in för kontroll vid 8 imorgon bitti om det inte kommit igång.

• Emmadee

Nu är våran son här. 4280 gram och 54 lång.

Vattnet gick 22.40 igår och en timme senare började värkarna. Ca 05.30 var vi på förlossningen och 05.53 är han född. Snabba ryck.

• Emmadee
    mandalii skrev 2015-04-23 20:00:16 följande:

Igår kl 18 kom vår lille pojke, vägde 3 600 gram och 51 cm lång. Han är det finaste jag sett!

Grattis! Då lyckade vi pricka samma födelsedatum
  • Emmadee

Tänker på er som fortfarande går och väntar. Varje dag på övertid är ju som tusen år. Vet hur det känns, men tillslut kommer de ut.

Har haft min lille Albin i en vecka redan, och det är värt varje sekund av väntan.

Och det här med kan man göra något för att det ska komma igång (och jag vet att svaret är ju att det kan man ju inte. Har ju gått hela vägen till igångsättning med första sonen och inget hjälpte) Men den här gången var första startskottet att jag gick på ICA och handlade och plockade varor på nedersta hyllorna. (Fick sammandragningar som sen inte gav med sig utan vattnet gick och sen kom värkarna) Så att handla kan rekommenderas ;)

• Emmadee

Jag gick inte ner, men slutade gå upp ca två veckor före BF. Det är normalt att stanna i vikt eller t.om gå ner i vikt mot slutet har jag läst.

S1528 skrev 2015-05-02 10:11:32 följande:

BF +5 och ingen bebis i sikte :/

Ni som fött redan, är det någon av er som börjat gå ned i vikt redan innan förlossningen? Vägde mig för första gången på typ tre veckor idag och nu har jag tydligen gått ned istället för upp? :/

• Emmadee

Samma här, fast de här senaste gråa regniga och blåsiga dagarna har han legat på filten och haft täcket på sig. Bor i Norrköping så vi har nog ungefär samma väder som i Stockholm.

Bell13 skrev 2015-05-05 13:19:42 följande:

Jag har body, mössa sådan där tunn, mysbyxor, strumpor och munkjacka.

Han ligger på ett täcke och har en tunn filt över sig och själva "locket" till liggdelen.

Hade fleeceoverall för nån vecka sen men han blev varm och bara skrek.

Bor i Stockholm så vi har väl en 10 till 12 grader utomhus vid molnigt väder och några grader till vid sol.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)