S1528 skrev 2015-03-30 00:27:35 följande:
Jag måste bara få gnälla lite.. Har 28 dagar kvar till BF och jag vet ärligt talat inte hur jag ska överleva fram tills dess. Det är redan så trångt i magen och nätterna är rent ut sagt ett helvete. Kan inte sova på någon sida, slänger mig av och an hela nätterna och blir bara tröttare för varje dag! Jag mår riktigt dåligt över att min kropp inte tillåter mig att ligga i sängen bredvid min sambo och bara slappna av!
Och när det är extra mycket aktivitet i magen får jag halvt panik och känner att bebisen måste ut NU annars dör jag. Är jag helt ensam om den känslan?
Just nu är det tunnelseende och 100% väntan på förlossningen som gäller, kan inte tänka på något annat :(
Gnäll på bara
Det får man göra.
Jag sover också uselt numer. Svårt att koppla av o hitta bekväma ställningar. Jag brukar gå upp o göra ngt annat när det är som jobbigast. Sen vilar jag på dagen om jag kan. Tänk att när bebis är född så kommer det bli sporadiskt med sömn ändå, så det gäller att passa på att vila oavsett tid på dagen. Lika bra kroppen vänjer sig.
Tunnelseendet känner jag också igen till en viss del. Jag längtar efter bebisen men vill också "få tillbaka" min kropp. Jag är trött på att vara begränsad.
Jag tror det är viktigt att ventilera sina känslor med nån som lyssnar. Det är ngt mkt stort kroppen går igenom, både fysiskt och mentalt. Mkt hormoner i kroppen som ställer till både det ena o andra.