Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-01-10 13:27:10 följande:

Jag betalade 8200 kr för vagnen då är det en camelion 3 classic i färgen dark khaki. Ingick chassi, sittdelen, liggdelen samt regnskydd. I Sverige kostar den 11000 kr. Jag köpte till en sittdyna i fårskinn och fick två mugghållare på köpet. Dynan betalade jag 700 kr för och den kostar straxt över tusenlappen i Sverige.

Tycker att jag fick allt till ett bra pris, betalade 8900 kr och i Sverige hade det blivit ca 12500 kr

Ja det är riktigt bra för en helt ny vagn! Vi har köpt vår Bugaboo Cam 3, all black, på Blocket nu, betalade 7 500 och då ingick liggdel, sittdel, chassi, regnskydd, extra sommarsufflett med insektsnät terränghjul och reseskydd. Vagnen är inköpt 2013 och använd 10 månader, riktigt fint skick. Kvitto ingick. Vi är nöjda och nu har vi vår drömvagn här hemma : )
  • mandalii

Ni som köpt Bugaboo Cameleon 3, hur har ni tänkt bädda i vagnen? Det står en varningstext om att man inte ska ha varken kudde eller täcke i vagnen?

• mandalii

Ni som köpt Bugaboo Cameleon 3, hur har ni tänkt bädda i vagnen? Det står en varningstext om att man inte ska ha varken kudde eller täcke i vagnen?

• mandalii
    Freje skrev 2015-01-12 10:00:45 följande:

Har precis varit hos BM. Alla värden såg jättebra ut. Järnet hade sjunkit sen inskrivningen (då 134 nu 125) men inte så jättemycket. Men ska ändå börja med järntabletter, till att börja med varannan dag. SF måttet var 25 och det tyckte barnmorskan var lagom. Skönt att höra att hon verkar växa som hon ska.

Hade sjukt ont igår, som kraftig mensvärk. Troligtvis pga all snöskottning och att vi hållt på åka till tippen och slängt en massa skräp hela helgen. Skönt att städa och rensa ur, men jobbigt. Man känner att kroppen inte orkar riktigt lika mycket längre.

Grattis! Vad roligt : ) Jag var hos BM förra veckan och mitt järnvärde hade också sjunkit, men betydligt mer än för dig. Var nere på 102 nu vilket inte alls är bra. Vad äter du för att ha så bra värden?

Jag kan inte ta järntabletter eftersom jag redan har så mycket problem med magen, förstoppning, gaser osv. Testar med blutsaft, leverpastej, pumpakärnor, rött kött och messmör nu, får se om det hjälper. Annars sa barnmorskan att jag blir så illa tvungen att börja med tabletter : ( Ska på nästa besök om ca två veckor.

Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 27 nu.
  • mandalii

Hur tänker ni kring profylax, någon som bokat, eller ska boka? Är det värt pengarna? Jag ska börja på gravidyoga  nästa vecka, ska bli riktigt kul.

• mandalii
    Freje skrev 2015-01-12 10:45:38 följande:
    Jag är i vecka 26 (25+3). Jag äter väldigt allsidigt. Försöker äta nyttigt och varierat. Sonen är min inspiration och motivation. Han älskar all slags mat och grönsaker. Det gör det roligt variera sig. Mycket ekologiskt och undviker halvfabrikat. Utöver det så knaprar jag gojibär och pumpafrön som snacks. Gojibären tycker jag inte är så jättegoda, men de är väldigt rika på både C-vitamin och järn. C vitaminet är ju bra för det hjälper kroppen att ta upp järnet. Äter som mellis på jobbet och har på yougurten istället för flingor. 

Hoppas du lyckas få upp järnvärdet med kosten. Testa med lite gojibär också. Det är inte roligt att ha problem med magen, framför all inte när man är gravid.
    Låter sunt, och precis som mig faktiskt. Äter mest ekologiskt, allsidigt och alltid hemlagat, men ändå : ( Tack för tipsen om bären, ska testa!

• mandalii

Vad tror ni, behöver man ha en åkpåse i liggdelen när bebisen kommer i april? Det kanske inte är nödvändigt på våren om man har vam filt/täcke eller liknande?

• mandalii

[quote=74669726][quote-nick]Bell13 skrev 2015-01-12 15:29:59 följande:[/quote-nick]Har haft sådana där nätter i perioder, var värst i början av graviditeten.

Jag var ett vrak och helt slut på dagarna, vågade t ex inte köra bil eftersom mitt fokus inte var det bästa.[/

Samma här! Jobbigt är bara förnamnet.

En fråga, kommer du att välja skötväska från Bugaboo eller någon annan?

• mandalii

Här är min mage i vecka 27 som jag gick in i lördags. Hos BM förra veckan i vecka 26 låg mitt sf mått på 25.

• mandalii
    S1528 skrev 2015-01-13 20:22:26 följande:
    Din mage är superfin :)
    Tack söta! : ) Fattar inte varför det blir två bilder varje gång jag ska lägga upp en bild, skumt.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)