Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

ullin skrev 2014-12-29 21:52:16 följande:

Åh jösses vad jag haft foglissning fram i blygdbenet idag. Hade glömt hur sjukt ont det kan göra. Hoppas verkligen det ska ge ned sig istället för hänga kvar eller bli ännu värre. :/

Har någon fått något bra tips angående lindring av denna smärta?

Har jag med, o det har inte gått över :( Prova foglossnings bälte! På vissa hjälper de. Jag har fått en glidmatta av min sjukgymnast, den underlättar när jag vänder mig i sängen. Men jag tror tyvärr inte de finns så mycke o göra, tänk på hur du går, lyft inte tungt mm..
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-07 19:31:06 följande:

Fin du är är det lättare att andas när den sjunkit? Jag är andfådd hela tiden, även när jag sitter ner.

Gullig du är! Och detsamma :) Jag tycker att andningen är såå jobbig fortfarande! Är andfådd typ hela tiden, o hjärtklappning på det med. Nu är det ganska jobbigt tycker jag :(
  • emmasdag
    Hanna 681 skrev 2015-01-07 21:57:23 följande:

Blir också andfådd av minsta lilla ansträngning, tycker att det blivit mer påtagligt de senaste veckorna!

Det är så jäkla jobbigt! Går inte ens o gå upp för 5 trappsteg utan o få andnöd typ! Haha. O värre lär det väl bli...
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-16 03:00:07 följande:

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

Så kul o få hem vagnen!!! Har ni fixat det mesta inför bebis ankomst? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vagn.. Såhär svårt va det inte med dottern ;) Själv går jag in i vecka 29 idag! Känns overkligt! Men som vi längtar efter lillebror nu!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-17 17:22:45 följande:

Vi har fixat det mesta. Är i valet och kvalet gällande skötbord vet inte om det är nödvändigt. Skulle gärna vilja köpa ett iofs

Så skönt! Vi hade skötbord till dottern, men det stod då på ovanvåningen i huset vi bodde i. Det användes i början, men inte mycke sen.. Men nu, till lillebror ska vi ha skötbord, o det kommer stå på hans rum brevid vårat, på rätt våning. Jag resonerar som så att det är skönt o ha alla sådana saker samlade, plus att det är kul o handla ;)
  • emmasdag
    S1528 skrev 2015-01-18 11:13:57 följande:

Precis! Det får inte bli för anmärkningsvärt. Har själv ett ovanligt namn och det är inte alltid kul när det känns som att ALLA vet vem man är där man bor..

Esther och Ellen finns med på förslagslistan. Även Hilde, Li, Meja, Silje osv.. Men ingenting vill liksom klicka direkt.. Kanske måste se det lilla trollet först för att veta :) Men det kommer med största sannolikhet bli en liten lintott ;)

Våran dotter heter Li :) Om vi väntat en flicka även denna gång hade jag velat ge henne namnet Lykke :) Lykke och Li! Men nu är det en liten pojke, och jag tycker det är så himla svårt!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-18 08:49:08 följande:

Jag tänkte också att det är bra att ha alla sådana saker samlade. Med första dottern hade jag skötbord men inte med andra.

Ska nog kolla lite på blocket om det finns några fina. Babyskydd har vi inte handlat men det tänkte vi köpa ett begagnat.

Det är 74 dagar kvar nu

Jag håller också utkik på blocket efter skötbord! Känns som en sån sak som kan vara bra o köpa begagnat!

Idag har vi 81 dagar kvar! Känns helt galet! Tiden går verkligen fortare när man redan har barn sedan innan! :)
  • emmasdag
    Mars12 skrev 2015-01-20 11:41:15 följande:

BM besök idag och värdena såg bra ut. HB på 128 så slipper järntabletter :)

Dock ett SF på 32 i v29 så fick ett TUL inbokat på Fredag. Någon mer med stort SF eller som haft det tidigare graviditeter?

Så konstigt med sf måtten tycker jag! Själv känner jag mig stor som ett hus, men har ett sf på 27, vecka 29 (28+4)! Min bm sa att min livmoder ligger mer på tvären typ.. har du stor mage? (Konstig fråga ;) Vi ska också göra TUL, 2 Februari dock :)

skönt med bra järnvärde! Mitt låg på 106 idag, inte bra. Dock ingen graviditetsdiabetes enligt glukosbelastningen och en lillebror som ligger vänd med huvudet neråt!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-20 13:16:43 följande:

Har du känt att han ligger neråt? Ibland får jag ett stort tryck neråt och en pirrande känsla som elektriska stötar nästan.

Jag misstänkte det då sparkarna mot revbenen blivit extrema och foglossningen har blivit snäppet bättre! Det kan bli så när huvudet stabiliserar bäckenet lite, så jag är tacksam! Det ilar till lite i bäckenet nu med när han rör sig :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)