Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Igår kände jag bebisarna för första gången gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul

• JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-26 09:19:11 följande:

JhjärtaK: oj redan? Visste inte att man kunde känna så tidigt :) Men vilken härlig känsla :)

Ja riktigt säker kan jag ju inte vara men tydligen är det vanligt att känna runt v 16 som omföderska.
  • JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-09-26 09:32:52 följande:
    Häftigt! Hur känns det? Kittlas det (hoppas inte - skulle vara lite jobbigt att ha någon som kittlas från insidan i 6 månader)? smile1.gif
    Nej inte kittel mer som sprattel om du förstår
  • JhjärtaK
    Fr1da skrev 2014-09-26 10:21:37 följande:
    Vad härligt att dom redan börjar göra liv där inne så det känns! Gick in i v 14 i onsdags o längtar tills jag börjar känna den lille! Förstår såklart att det kan dröja ett tag till :)
    Med min första kände jag inte förrän vecka 20-21 så detta känns tidigt. Men helt säker på att det var bebisen kan jag ju inte vara. Kan ju varit tarmarna som sprattlade till också
  • JhjärtaK
    amandanS skrev 2014-09-26 16:04:21 följande:

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

Usch. Krya på dig!
  • JhjärtaK
    LillaSandy skrev 2014-09-26 17:39:35 följande:

Hej i mitt landsting får man endast göra ul i v 18-20. Jag orkar inte vänta. Har hittat ett ställe som gör privata ultraljud för drygt 500 kr. Bokade en tid till nästa vecka, är då i v 10+6. Finns det några risker med att göra det? Jag känner knappt att jag är gravid. Innan hade jag lite molvärk och någon gång haft hugg. Men senaste veckan har jag inte känt någonting förutom ömma bröst. Men vill ju inte göra ett ul om jag då riskerar något.

Nej det innebär inga risker att göra ett UL, isf skulle mina två bebisar vara körda då de skall göra UL varannan vecka på mig

Det blir säkert skönt att få en liten titt i magen nästa vecka
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-09-26 21:39:13 följande:
    Jag är sjukt nojig med detta barn, ångest över allt ja äter och att något ska gå fel! Men försöker ta en dag i taget o tänka att ja kan faktiskt inte påverka vilket som! När de blir som värst så ventilerar ja till min sambo som peppar mig!!
    Jag är inte orolig över vad jag äter eller så men däremot över allt som kan hända som jag inte kan styra över. Och att googla risker gör mig inte direkt lugnare, jag borde få Google-förbud faktiskt

Men om jag får ge ett råd, tänk på att ca 99% av alla graviditeter som klarar sig till vecka 13 faktiskt går bra!

Det är så jag försöker tänka. 85-90% av alla enäggstvillinggraviditeter utvecklar INTE TTS så jag hoppas att jag ingår i den gruppen
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-09-26 21:42:16 följande:

Hur är gyn hos er? Ja har ringt den en gång denna graviditet pga att min mens var oregelbunden så var osäker på hur långt jag var gången. De kunde inte dem avgöra utan de fick min bm känna!

Med min son har ja SÅÅ dålig erfarenhet av dem så ja vågar inte ringa dem längre. Dem skrek och svor i telefonen att dem hade fan inte tid för frågor mm! Fast de var en sjuksköterska som bett mig ringa dem!

Har ni bra gyn?

Vår gynakut är väl helt ok. Var där i våras när mitt mf påbörjades. Inte helt hjälpsamma och trevliga men de undersökte mig iaf efter några timmars väntan och hade bokat in mig på ett till VUL två veckor därefter om det inte varit så att jag redan hade ett VUL bokat via min bm en vecka senare. Och de frågade faktiskt specifikt om min bm skulle göra ett VUL då vid besöket (det är ju inte standard här i Gbg) så på så vis bra.

Ang att datera graviditeten så skulle jag vända mig till min bm istället för gyn. Det var via min bm som denna graviditet blev daterad.
  • JhjärtaK
    emmasdag skrev 2014-09-27 11:22:11 följande:

Någon som börjat få sammandragningar än? Under min första grav hade jag typ inga, under förra kom dom i v 15 typ. Nu är jag i vecka 13 (12+2) o dom har börjat komma så smått. Någon mer?

Jag tycker mig känna av lite sd jag med. Är i vecka 14. Med första kände jag aldrig av dem, trots att jag hade dem och jag är fortfarande osäker på om det är sd eller ligamenten som stramar. Jag borde ju kunna skilja dessa åt tycker man men icke så länge de inte gör ont så tror jag att man kan vara lugn men ring din bm och fråga om du är orolig.
  • JhjärtaK
    kiwifågel skrev 2014-09-27 20:22:32 följande:

Vi fick också jättebra kubresultat så nu är det nog dags att börja shoppa och inreda barnkammaren! :)

JhjärtaK: mysigt att få känna så tidigt. Men säkert inte helt ovanligt med dubbelt så många därinne som buffar och har sig. :) 

Härligt med bra kub!

Ja mysigt men nu blir jag osäker på om det var dem eller bara tarmarna, haha
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)