En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Igår kände jag bebisarna för första gången gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul
Igår kände jag bebisarna för första gången gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul
JhjärtaK: oj redan? Visste inte att man kunde känna så tidigt :) Men vilken härlig känsla :)
Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...
Är i v 13 (12+3)
Hej i mitt landsting får man endast göra ul i v 18-20. Jag orkar inte vänta. Har hittat ett ställe som gör privata ultraljud för drygt 500 kr. Bokade en tid till nästa vecka, är då i v 10+6. Finns det några risker med att göra det? Jag känner knappt att jag är gravid. Innan hade jag lite molvärk och någon gång haft hugg. Men senaste veckan har jag inte känt någonting förutom ömma bröst. Men vill ju inte göra ett ul om jag då riskerar något.
Hur är gyn hos er? Ja har ringt den en gång denna graviditet pga att min mens var oregelbunden så var osäker på hur långt jag var gången. De kunde inte dem avgöra utan de fick min bm känna!
Med min son har ja SÅÅ dålig erfarenhet av dem så ja vågar inte ringa dem längre. Dem skrek och svor i telefonen att dem hade fan inte tid för frågor mm! Fast de var en sjuksköterska som bett mig ringa dem!
Har ni bra gyn?
Någon som börjat få sammandragningar än? Under min första grav hade jag typ inga, under förra kom dom i v 15 typ. Nu är jag i vecka 13 (12+2) o dom har börjat komma så smått. Någon mer?
Vi fick också jättebra kubresultat så nu är det nog dags att börja shoppa och inreda barnkammaren! :)
JhjärtaK: mysigt att få känna så tidigt. Men säkert inte helt ovanligt med dubbelt så många därinne som buffar och har sig. :)