Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fridhaa skrev 2014-10-08 12:31:55 följande:

Jag är ganska sur nu.

Är i vecka 12 (11+4) och får idag ett besked om inskrivning om 4 veckor!!

Är inte de lite sent?

Hade inskrivning i vecka 10 med första och UL i vecka 18.

Är man låg prioriterad när man väntar andra barnet?

Får dessutom reda på i tidigast vecka 30 om jag får ett planerat kejsarsnitt.

Har kub nästa vecka ska ta blodprovet idag.

Har redan avbokat och bokat igen..

Nojig ang hur resultaten kommer att bli.

Försöker tänka att jag är 29 år fullt frisk har en frisk dotter och ingenting finns i släkten.

När ringde du? Tänkte om du fick besked idag..?

När jag ringde bokade dom in en tid direkt via telefon. Ringde i v7 och fick tid i 10+3 för inskrivning.
  • agirlnamedbill
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Men du.. Du säger förresten att du är i vecka 19 då och oftast på sjukhus räknar man vecka 18 när 18 veckor gått (alltså i vecka 19, 18+x)
  • agirlnamedbill

Förra graviditeten räknade jag hur många veckor gått så känns som att jag fuskar denna graviditet när jag säger att jag är i en vecka!

• agirlnamedbill
    Fridhaa skrev 2014-10-08 16:24:59 följande:
    Jag var på hälsosamtal i veckan 8.

Tog Proverna/provet till kub och alla standard provet säkert 5 rör.

Ska bli kul att se lilla livet på Torsdag :)

Har hört hjärtat två gånger.

Vad har ni planerat för babyskydd?

Vi har axkid sen dottern men är inte helt nöjd med den :/
    Vid mitt inskrivningssamtal var det frågor om hälsa och massa blodprov och urinprov. Kanske därför du får så sent för du redan gjort allt? :)
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 03:44:32 följande:
    Har man 1:a april som bf är veckobyten på torsdagar, både enligt min bm och den lila gravidappen smile1.gif
    Men om du kollar kalender så är ju onsdag den 1 april. Beror kanske på om man räknar bf 40+0 eller 39+6. Jag har alltid tänkt att det är 40+0, så säger att jag födde fem dagar efter beräknat när jag födde 40+5.
  • agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 09:22:06 följande:
    Men om du kollar kalender så är ju onsdag den 1 april. Beror kanske på om man räknar bf 40+0 eller 39+6. Jag har alltid tänkt att det är 40+0, så säger att jag födde fem dagar efter beräknat när jag födde 40+5.
    Kanske är helt fel men det läste jag nånstans förra graviditeten.
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 10:44:44 följande:
    Tvillingarna mår prima smile1.gif vi fick oss en titt igen igår på UL. Jag däremot mår kasst! Är så jäkla illamående och var vaken inatt i tre timmar pga det smile4.gif . Gick till slut upp och tog en smörgås i hopp om att illamåendet skulle försvinna helt men det mattades bara av. Är som en zombie idag :-P

Men vecka 16 idag, whiho! Alltid något och en vecka kvar tills nästa UL (japp, jag är bortskämd, jag vet smile2.gif )
    Hur ofta får du göra UL? Det har du kanske redan skrivit men har missat i så fall.

Mitt ultraljud är om 6 veckor och 6 dagar xD
  • agirlnamedbill

Vad stora magar alla har! Min har mest bara svullnat upp över hela, inte att det bara är längst ner där bebisen håller till. Längtar tills man får en riktig gravidkula! Tror att jag kände fosterrörelser igår när jag låg och nattade dottern, det sprattlade till ett tag där inne. Det kändes inte som nåt jag känt tidigare, när magen arbetar till exempel.

• agirlnamedbill

Alltså.. Mitt kiss idag var rödaktigt.. Nån som vet vad det kan vara? Är inte uvi för det känns alltid jättemycket. Hade njurbäckeninflammation förra graviditeten, kan det ha kommit tillbaka?

• agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-09 19:04:15 följande:
    Har du druckit dåligt under dagen eller ätit något med röda färgämnen typ rödbetor? Annars kan det vara bra att kolla upp hos BM för säkerhets skull.
    Nej inget sånt..

Min bm sa att jag dricker dåligt men idag har jag druckigt som jag brukar och har aldrig haft så här.. Får ringa 1177 efter jobbet
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)