En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?
Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?
www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/höga-kemikaliehalter-efter-hårfärgning-4fbff3ed04bf725194009dc6
Här står det mer om detta.
www.tv4play.se/program/kalla-fakta
www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/höga-kemikaliehalter-efter-hårfärgning-4fbff3ed04bf725194009dc6
Provar igen - funkade inte med länken.
Någon mer som har problem med nästäppa? De senaste veckorna har det blivit svårare att andas genom näsan och jag nyser konstant (20-30ggr dag) trots att jag inte är förkyld. Det börjar bli helt olidligt, jag försökte att hålla mig ifrån nässprayen men utan den kan jag inte ens sova :(
Någon som har tips?
Ett tips till er som har foglossning; prova yoga! Jag började med yoga för cirka en vecka sedan (hemmaövningar) och har inte haft besvär sedan dess. Det kan ju vara en tillfällighet förstås men det kan ju alltid vara värt att prova. Jag har hittat gravidyoga på nätet och där talar instruktören om vilka övningar man ska undvika om man har foglossning så de gör jag inte.
Har också ultraljud på onsdag.
Är jättenervös eftersom jag fick resultatet högrisk på KUB. Vågade ju inte ta mkp eller fvp, utan tog NIPT testet istället. Naturligtvis fick jag inget svar på det då det ibland inte går att mäta barnets dna i moderns blod.
Dessa veckor av väntan på provsvar har varit väldigt jobbiga så jag hoppas få något svar på om allt är ok eller inte på ultraljudet.
Kan tillägga att hans vänner och hans familj verkar inte veta att han inte kan hantera spriten. Och hans vänner vet inte heller att han ska bli pappa.
Har pratat och han säger att han har problem att kontrollera spriten och att det leder till så mycket dumt. Han vill försöka vara nykter med mig nu så vi får se hur det går.
Har en lite lustig undran - någon som vet varför man ska dricka iskallt vatten för att kunna känna bebisens rörelser lättare? Varför reagerar de på det? Blir det kallt för dem när man dricker det?
Hej!
Sent om sider har jag skaffat mig ett inlogg, men jag har följt tråden sen starten. Gravid med första barnet i 16: veckan. Jag har inte varit så trött tidigare i graviditeten, men den senaste veckan... puh. Sovit i stort sett alla dygnets timmar utom när jag varit på jobbet eller ätit. Det här är verkligen hemskt, förtår inte hur jag ska kunna fortsätta jobba om det fortsätter så här. Har ett jobb som kräver mycket tänkande, beslutsfattande och koncentration. Saker som jag inte alls klarar av just nu. Fixar knappt att skriva det här inlägget, jag stannar upp efter vart tredje ord och har glömt vad det var jag tänkte skriva. Är det nån mer som känner sig så här urblåst i hjärnan? Jag funderar på att sjukskriva mig en vecka så jag kan jobba ikapp lite hemifrån, där jag i alla fall inte har några störande moment med möten och personer som kommer och ställer frågor hela tiden.