Kurona skrev 2015-03-04 10:31:36 följande:
Måste ventilera lite, var inne för minskade fosterrörelser i söndags på förlossningen, och det var helt normalt allting, läkaren påpekade dock att han hade rätt stort huvud, när hon tog måtten så var huvudet som på en fullgången bebis, men det var inget mer med det.
Sen nu idag så får jag ett sms med en påminnelse, att jag har en tid hos kvinnokliniken där imorgon. Jag undrar nu om de sett något i efterhand eller om de tycker att han är för stor eller något sådant.
Ringde och försökte få reda på vad besöket gällde, då jag måste veta om maken behöver ta ledigt från jobbet, om sonen kan följa med osv, men de skulle ringa tillbaka "under dagen" och berätta vad ärendet gällde.
Nu blir jag ju galet nervös! Kunde de inte ha kollat lite snabbt vad det gällde? Känns jättejobbigt! Nu kommer jag sitta klistrad med telefonen i handen hela dagen....
Vilken vecka är du i?
Det är säkert ingen fara
De kanske vill mäta pyret lite noggrannare? Magen, lårben osv för att få en uppskattad vikt på bebis?
Fast man tycker ju ändå att de kunde ha sagt något innan om vad remissen gällde?.. Annars kan det ju bara vara ett missförstånd i systemet.