Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje skrev 2015-04-15 20:42:51 följande:

Var på vad jag hoppas är sista kollen hos bm idag. Allt såg bra ut och ligger mitt på sf-kurvan. Fick ny tid den 27:e, men hoppas jag inte behöver gå dit. Bf den 23:e.

Är ju inställd på att gå över tiden, men just nu känns det ok. Njuter av egen tid och att kunna pyssla hemma i lugn o ro.

Men om en vecka säger jag nog ngt annat smile5.gif

Hoppsan, nu sex timmar efter mitt förra inlägg är jag skitnervös. Vaknade precis av att vattnet gick. Inga värkar ännu. Pratat med fl och ska in på kontroll imorgon bitti.
  • Freje

Idag kl 15:54 kom våran lilla tjej på BF-7. Hon är 48 cm lång och 3095 gr tung. Alldeles lagom o helt perfekt. Fl tog lite tid, men gick relativt smidigt.

• Freje

Hoppas ni som väntar snart får träffa era små.

Vår lilla tjej är nu snart en vecka. Sitter mest i soffan och känner mig som en mjölkmaskin. Det märks att hon fortfarande har samma sov mönster som i magen. Hon har en väldigt aktiv period mellan kl 01-04 på natten. Hon ammar och bajsar om vartannat. Hinner byta 3-4 blöjor under den tiden. Jättekul. Känner mig som en zombie. Däremot sover hon bra på förmiddagen så då brukar jag passa på att sova jag med.

Känner också pressen att gå ut och njuta av vädret, så igår tog vi första barnvagnspromenaden. Hon sov hela tiden så hon verkar gilla att åka vagn.

Tänkte på det här med olika sätt att starta förlossningen. Strax innan det startade för mig hade jag varit på leklandet med sonen och åkt rutschkana. Kanske var det det som skrämde igång det hela Skrattande. Ha ha.

• Freje
    S1528 skrev 2015-04-23 09:52:59 följande:
    Falskt alarm igår :(
    Hade rejäl molvärk i över 12 timmar, oregelbundna sammandragningar och en helt sjukt vild bebis i magen fram till klockan tre inatt då jag äntligen lyckades somna ordentligt.

Idag när jag vaknade är allt som bortblåst :(
    Jag hade en totalt vild bebis dagen innan hon föddes. Inte så mkt molvärk, men jag hoppas att det är de första tecknen på att det är dags för dig. Och att du slipper vänta så mycket längre.
  • Freje
    Cuchulainn skrev 2015-04-25 22:16:36 följande:

Idag kom hon, 14:35, 53 cm och 4010 g. Sjukt trött och känner mig väldigt mörbultad men glad att det är över ????

Grattis!
  • Freje
    naughtyn skrev 2015-04-26 05:47:02 följande:

Igår på BF+7 kom vår Vilfred till världen kl 08.57, 3230g tung och 48 cm lång. Allt har gått toppen och det är så underbart att äntligen ha honom här! Jag kan inte sluta titta på honom <3

phpTmQapR80127.jpg

Grattis till sötnosen!
  • Freje

Min tjej är nu snart två veckor (tänk va tiden går). Amningen funkar bra även om det är som för många er andra att hon vill tutta konstant. Framförallt eftermiddag och kväll. På förmiddagen har hon ett två timmars sovpass då jag hinner duscha och vila. Första veckan med amning var jobbig då bröstvårtorna blev såriga, men även här blev amningsnappen räddningen. Fick hjälp redan på BB med en sådan. Min tjej har ett otroligt hårt sug grepp, så även nu när det läkt så gör det lite ont i början. Igår natt sov hon drygt 3 timmar mellan amningarna. Första dagen jag kände mig utvilad.

Igår var BVC på hembesök och lillan vägde nu 3300 gr, vilket gör att hon ökat drygt 300 gr på en vecka sen återbesöket på BB. Förstår nu vart graviditetskilona försvinner i rask takt Kommer äntligen i mina vanliga byxor igen.

• Freje
    Jozsan skrev 2015-05-01 08:36:13 följande:

Bf + 3 och ingen bebbe i sikte! Känner absolut ingenting heller så detta lär nog dröja :( Börjar bli less nu, och varje dag som går känns så lång. Kroppen känner väl av stressen så ska försöka slappna av. Ni som fött, hur startade er fl? Kände ni något innan eller började det bara pang bom?

Jag hade inga känningar innan, och inga särskilda sammandragningar eller förvärkar. För mig startade det med att vattnet gick på natten när jag sov.
  • Freje

Vill bara skicka lite pepp till er som fortfarande väntar på att få träffa era små. Hoppas det inte dröjer och att det kommer igång av sig självt så ni slipper igångsättning.

• Freje

Är det någon mer som känner sig som en mjölkmaskin? Just nu känns det som jag inte gör annat än att amma. Vår tjej har gått upp drygt 500 gr på två veckor. Börjar känna mig lite sliten.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)