Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi har köpt babyskydd, akta graco s trilogico tror jag det heter.

• LillaSandy

Blir fundersam, står DATE031813 på klisterlappar på stolen. Betyder det att den redan är två år gammal? Vi köpte en ny i butik.

• LillaSandy

Tur jag kollade datumet direkt vi kom hem. Ska ringa dit på lördag och be dem ta hem en stol med nyare datum åt oss. 

• LillaSandy

Var på förlossningen idag o de gjorde ul eftersom jag haft kramper i ryggen igår. De kunde inte se något fel på njurarna och sa att det ev kan vara muskulärt. Fick även en snabb titt på bebisen :) Kramperna har avtagit inatt och kvar är lite värk som jag tror beror på att de varit kramper just där.

• LillaSandy

Har fortfarande ont i ryggen på ena sidan. Förlossningen har kollat urinsticka och gjort ultraljud på njurarna. Visade inget. Allt såg bra ut. Jag har ingen feber och det svider inte då jag kissar. Dock glömde jag säga att jag upplever att urinen luktar starkt. Tror ni det är av vikt att ringa och säga att jag glömde det? Nu sa de att de inte vet vad det beror på och att det kan vara muskulärt.

• LillaSandy

Börjar också fundera om det kan bero på förstoppning?! Har inte varit på toa ordentligt på många dagar. Kommer bara pyttelite då jag försöker gå på toa. Tar annars underhållsdos med lactulos, men idag tog jag den större dosen, hoppas det ger resultat. Samtidigt är jag ju så klart lite orolig att det ändå är nåt med urinvägarna då det ju kan vara farligt för bebisen också. Men det kanske borde ha setts på ultraljudet av njurarna då. De tog ingen sänka eller så utan det var ul och urinsticka.

• LillaSandy

Hur ska jag avgöra om det är i musklerna? Det känns bättre när nån masserar där jag har ont. Men samtidigt så luktar kisset. Men förlossningen hittar ju inget fel?! :(

• LillaSandy

Ringde butiken idag angående babyskyddet vi köpt som är tillverkat 2013 och de säger att det är fem år från då den tas i bruk första gången. 

Är det någon som vet vad som gäller?? 
    Är det fem år från köpedatum eller fem år från tillverkningsdatum??

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)