Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Emmadee skrev 2015-05-05 21:19:04 följande:
    Jo känner igen det där, men i mitt fall en dålig mjölkmaskin. Ammar och ammar och lillplutten har inte gått upp i vikt utan ner. Han är två veckor imorgon och på torsdag ska vi väga honom på nytt och hoppas att det då visar plus på vågen.
    Hoppas att det vänt och att han går upp nu. Det kan ta lite tid, med sonen så tog det några veckor innan han började öka ordentligt i vikt. Han var väldigt slö första veckan/veckorna. Troligen pga en utdragen och tuff förlossning. Med dottern nu var förlossningen lättare och hon har ätit bra från början. Dock att jag känner mig lite utpumpad

• Freje

Är det någon mer som har en bebis som låter väldigt mycket? Hon skriker sällan, bara när maten dröjer. Men däremot så knorrar och grymtar hon en massa. Ibland tycker jag nästa att hon låter som en häst som gnäggar SkrattandeOfta låter hon när magen jobbar och när det ska bajsas.

• Freje
    Bell13 skrev 2015-05-09 11:15:22 följande:
    Ammar du kan du dricka det själv. Jag dricker 1 l om dan och tycker det blir skillnad.
    Är det ett köpt te eller gör du själv?
  • Freje
    Emmadee skrev 2015-05-11 10:05:27 följande:
    En glad och lättad mamma precis hemkommen från BVC. Helgens ammande och kämpande utan napp har lönat sig. Vikten har vänt, upp 90 gram sen i torsdags.
    Åh, va skönt att det går åt rätt håll. Bra kämpat!
  • Freje
    ArdnasK skrev 2015-05-11 06:37:31 följande:
    Samma med vår tjej! Hon skriker typ aldrig förutom om maten inte kommer tillräckligt snabbt men oj vad hon låter...grymtar och stånkar o har sig ;)
    Skönt att höra att det inte bara är här det grymtas
  • Freje
    S1528 skrev 2015-05-11 17:37:11 följande:
    Idag på BF+14 bestämde sig vår lilla flicka för att komma ut! Var öppen 4 cm när jag kom in och sedan följde en okomplicerad förlossning som varade ca 6 timmar. Klarade mig hela vägen på enbart lustgas, kroppen vet verkligen vad den pysslar med :)

Nu ska vi vila upp oss på BB :)
    Grattis! Skönt att förlossningen verkar ha gått bra. Nu är det bara att njuta av er efterlängtade lilla tjej.
  • Freje
    S1528 skrev 2015-05-12 21:35:12 följande:

Tack för gratulationerna :)

Ni som fött tidigare, hur länge har ni stannat på BB?

Jag har en sån löjlig hemlängtan trots att jag har sambon hos mig här och han har verkligen varit en klippa. Jag vill hem till vår egen säng och kunna vila i lugn och ro..

Vi stannade två nätter med båda barnen. Jag tyckte det var skönt att få vila och få hjälp med amningen som strulade lite i början med båda. Ångrar inte att vi stannade lite extra, även om jag hade hemlängtan.
  • Freje

Tack för tipsen om fänkålste! Det har gjort nätterna mkt lugnare. Nu somnar hon direkt i egen säng efter varje amning. Förut var vi tvungna att ha henne liggandes på oss tills hon stökat färdigt o somnat. Underbart!

• Freje
    S1528 skrev 2015-05-14 15:09:48 följande:
    Ja kanske, jag hoppas iallafall att det blir bättre. Morgonen och förmiddagen har varit kanonbra idag och det är först nu vid tretiden som hon börjat bli lite kinkig..
    Men wow vad knepigt allt detta är, jag är redan helt slut och funderar på hur sjutton jag ska ta mig igenom den här småbarnstiden.. Uppmuntrande visdomsord någon, haha? ;)
    Det ÄR knepigt och jobbigt Men också så oerhört givande. För egen del kan jag erkänna att andra dagen hemma så undrade jag en kort stund om det fanns en ångervecka . Jag hade glömt hur jobbigt det kan vara första tiden, men man glömmer lätt. Vänta bara tills ni får första leendet. Det slår det mesta!
  • Freje
    JenSagström skrev 2015-05-19 11:20:20 följande:
    Grattis till alla er som fått era små underverk sen sist!

Vi fick åka hem från sjukhuset efter 1 vecka och nu mår vår lilla Julia bra!

Hur ofta äter era små på nätterna?
    Min tjej är 4 veckor och äter oftast varannan timme, så det blir ca 3-4 ggr per natt. Hon vaknar ganska exakt med två timmars mellanrum. Hon har gått upp ett kilo på en månad, vilket bvc tyckte var i överkant. BVC tyckte jag skulle ta till nappen lite oftare istället för att låta henne tutta. Men hur lätt är det när hon blir förbannad och sliter ut nappen!?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)