Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Min Alva vägde 3095 vid födseln och 4100 vid 4 veckor. Jag tycker själv inte att det är för stor viktuppgång då hon inte var så stor när hon föddes. Men märker att hennes mage o tarmar inte klarar av för mkt amning. Hon kräks mycket och mkt rinner rakt igenom mage i tarmar. Så hon bajsar jämt, så hon är jätteröd i rumpan. Därför ska jag försöka amma lite mer sällan eller mindre åt gången.

Magläge verkar dock hjälpa mot magknipet. Tur att hon gillar det.

• Freje
    BigMami skrev 2015-05-21 08:12:55 följande:

Hur gör ni? Ammar eller ger tillägg? Jag funderar på att gå över till tillägg då det tar evigheter att amma...

Jag ammar bara. Det funkar bra även om det är jobbigt.
  • Freje

Jag tycker det är tråkigt att det finns så mycket tyckande från omgivningen om amning. Alla måste göra det som känns rätt för sig själv. Alla är vi olika. Jag är oerhört tacksam att amningen funkar för oss, men det är inget som jag tar för självklart. Viktigast är att man som mamma är glad och tillfreds, sen om maten kommer från bröstet eller flaska spelar ingen roll. Om inte amningen skulle funkat eller haft problem skulle jag utan tvekan gå över till ersättning. Amning skall vara rofyllt inte ångestladdat.

• Freje

Inatt var en bra natt. Alva sov i tretimmars pass så det blev bara två amningar. Vilken skillnad! Känner mig nästan utvilad

• Freje
    BigMami skrev 2015-06-01 07:06:15 följande:
    Tack detsamma!

Fick lite kaffe på sängen smile5.gif Men jag fick ligga kvar och tala om vad jag ville ha på mackan! smile2.gif
    Det gör gott att bli uppvaktad Det är ibland de små sakerna man uppskattar mest.
  • Freje

Min lilla tjej har fått vad jag misstänker är hormonprickar. Hon ser ut som en finnig tonåring i ansiktet Rynkar på näsan.

• Freje
    BigMami skrev 2015-06-02 17:38:13 följande:
    Verkligen underbart smile1.gif

Freje: mina döttrar har sett ut som prickiga korvar när de var nyfödda. Fulla med prickar! På minsta dottern så slog det sig på hennes bröst så de svullnade upp och blev som pingisbollar. Hon hade jätteont av det :-/

Pojkarna har istället varit mer gula men mindre hormoner. Märkligt hur det skiljer sig smile1.gif
    Jag hoppas det går över snart, för jag saknar de lena gosiga kinderna. Nu är de skrovliga och torra. Smörjde du dina tjejer, eller gick det över av sig självt?
  • Freje
    BigMami skrev 2015-06-03 06:36:20 följande:
    Hur gammal är hon och ammar du?
    Jag ammar henne och hon blir 7 veckor imorgon. Vi ska till
  • Freje
    Freje skrev 2015-06-03 07:36:20 följande:
    Jag ammar henne och hon blir 7 veckor imorgon. Vi ska till
    Skulle ju skriva också att vi ska till BVC idag och ska höra vad de säger om prickarna.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)