En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag har mått så sjukt bra fysiskt men haft det riktigt kämpigt med oro pga det vi har i bagaget. Ett MA och tre mf sen vi började försöka för prick två år sedan. Så pga det fick vi göra vul i början av v 7 och v 12. Sen gjorde vi kub/nupp v 14 och fick en bedömning på 1/2600.
Ömma bröst har jag fortfarande och det har suttit i sen några dagar innan BIM. :)
Hur mår ni andra? Har ni börjat känna av liten?
Bra länk som tar upp varför just barn är mycket mer utsatta för kemikalier än vi vuxna (att visa de som är skeptiska) kemikaliepappan.com/10-skal-till-varfor-barn-ar-extra-utsatta-for-giftiga-kemikalier/
Kan också tipsa om filmen Underkastelsen
Det var den som verkligen fick mig att få upp ögonen för detta.
Var i en barnvagnsaffär och provkörde lite vagnar och det var ju verkligen en upplevelse. När jag tittat på dem på nätet hade jag en helt annan föreställning om hur olika vagnar skulle vara. Jag blev väldigt besviken faktiskt när jag kände på dem (alla som de hade där). De kändes så plastiga och instabila och det kändes jättekonstigt med de svängbara hjulen fram (fast de kan man ju låsa för det mesta). Kände att "nä, det här vill jag verkligen inte betala 10.000 för". Tycker dock att de rejäla Emmaljunga och liknande är fula så inte vill jag ha dem heller, haha. Är det någon som känner till någon vagn som känns mer gedigen men ändå inte klumpig liksom? De jag provade i affären var Brio Go, Stokke, Bugaboo och fler som jag inte minns namnet på.
igger i soffan och känner mig på magen och känner att ena sidan av magen är hård och andra sidan mjuk? Kan det ha att göra med hur bebisarna ligger? Eller är det nå fel? :p
Någon som inte har tagit reda på kön? Vi ska göra det men min pappa vill inte veta. Undrar hur det ska gå att inte försäga sig, haha. Speciellt eftersom min syrra vill veta och hon kanske köper rosa kläder till oss i julklapp. Ska jag öppna julklapparna i ett annat rum då, haha?
Tycker det är så svårt att veta när man ska gå på föräldraledighet före BF. Ska meddela chefen på måndag eftersom vi på mitt jobb ska meddela det tre månader i förväg. Det är ju helt omöjligt att veta hur man kommer att må då liksom. Kanske är bättre att säga ett tidigare datum men att meddela att om man mår bra så kan det även bli lite senare? Har ett kontorsjobb som bitvis kan vara stressigt men inga tunga lyft eller så.
Jag hade en sån sjuk upplevelse igår.. Vill gärna höra era åsikter för att veta om jag överreagerar helt :/
En person i min närhet (inte en nära relation, utan vad som skall vara en professionell relation) "tog på mig" flera gånger igår för att ta reda på om jag är gravid. Tex klappade han mig på sidan, och en annan gång la han armen om mig. Det är så uppenbart att han letade efter en gravidmage (förmodligen bihangets undran) eftersom jag hörde ryktesvägen tidigare igår att det spekuleras i om jag är gravid eller inte.
Jag blev ledsen och sårad, ett nytt lågvattenmärke i denna påtvingade relation. Hela situationen bygger på missunnsamhet. Min graviditet är inte allas egendom, och jag vill få berätta om den när jag själv önskar. Jag känner mig inte redo att berätta för alla ännu, men hade han bara frågat om jag är gravid så hade jag svarat ärligt!