-
Jag tänkte att det finns en chans eftersom jag hört att dom missat förut MEN när du sa att det hänt dig så tänkte jag att sannolikheten att det händer två med samma bf månad är inte så stor ^^ är väl tre i gruppen som ska ha tvillingar nu? :)JhjärtaK skrev 2014-10-23 06:57:11 följande:Tänk på att de på mitt VUL bara såg en av dem så visst kan det vara två trots att man bara sett en innan
-
Så där har jag med haft. Hade så för nån vecka sen att det kom inget på nån dag och sen blev jag lös och sen kom det inget på nån dag osv osv. Men nu känns det som att magen jobbar någorlunda normalt i alla fall haha!julii skrev 2014-10-24 09:01:40 följande:
Pinsam fråga, men ända sedan jag fick plus på stickan har jag vart jätte hård i magen och haft svårt att gå på toaletten, men igår fick jag springa på toa 3 gånger, var jätte lös.. någon som haft likadant eller är det nå fel? :/
-
Ja alltså är det alkoholfritt så är det okej. Antar att du köpte på systemet för där står alkoholprocent på alla produkter. Jag har druckit alkoholfri cider från systemet under graviditeten och har för mig att det med var 0,5%. Så ingen fara! :)Sommarsnö skrev 2014-10-25 20:27:33 följande:
Tycker det är jobbigt med alla restriktioner som gravid vad gäller maten - jag blir så nojig. Köpte alkoholfri glögg med max 0,5 % alkohol idag då jag och min sambo resonerade som så att det är så lite att man isåfall också borde utesluta fil och liknande som också innehåller alkohol. Men efter jag druckit en mugg så blev jag nojig och läste då om någon alkoholforskare som menade att man ska avstå även alkoholfritt upp till max 0,5 %. Men fil eller andra livsmedel som kan innehålla alkohol säger ju ingen något om! Hur tänker ni?
-
Ja! Vi har ett tjejnamn som vi är överrens om och jag har några killnamn som jag gillar men som karln inte är helt hundra på.FCet skrev 2014-10-25 23:39:05 följande:
Någon som börja fundera över namn nu redan? :)
-
Jag berättade så fort jag gjort tidigt ultraljud. Tänkte först vänta till efter vecka 12 men eftersom riskerna minskar så himla mycket när man vet att ett hjärta tickar så kunde jag inte hålla mig :)
Idag har jag varit gravid i 100 dagar! -
Med första barnet kände jag i vecka 17 och då kändes det på utsidan också. Nu med andra har jag inte känt nåt än, är i vecka 15.
-
Imorse vaknade jag och trodde att det var en dröm att jag var gravid. Hade bara en känsla av "jag är inte gravid"... Och inte blev det bättre av att jag märkte att mina bröst och min svullna mage försvunnit under natten. Nu förstår jag om folk blir oroliga när magen och det försvinner, för ALLA symptom är helt borta nu. :(
-
Jag vägde 73 innan jag blev gravid, eller precis i början, nu väger jag 71. Är i vecka 15. Står ju att många går ner i vikt i början av graviditeten till att från ungefär vecka 15 börja gå upp 300-500g. Men allas kroppar följer ju så klart inte det som står på internet! Så länge man vet att man får i sig det man behöver så behöver man ju inte oroa sig.
-
Sammahär. Jag var alltid den som proppar i sigsjukt mycket av allt på jobbet men nu tar jag typ en potatis och tre köttbullar och blir mätt på det. Märker ju att jobbarkompisarna kollar lite, dom lär ju tro att jag är trög och bantar och är gravid eller nåt.S1528 skrev 2014-10-29 19:27:22 följande:
Okej, då är jag inte den enda som blir mätt fort redan såhär tidigt i graviditeten. Mina kollegor undrar säkert varför jag äter som en fluga plötsligt, jag som brukade äta en lunchlåda till frukost och en till lunch ;)
Skönt iallafall att höra att viktuppgången varierar så mycket i tråden, det visar att spannet för vad som är "normalt" är väldigt stort!
-
Ja, det gör den ju men det är ju inte bra att bara tänka att äsch den får vad den behöver. Det är svårt att känna själv om man har brist på nåt och om du har brist så har ju så klart bebisen brist.linnis83 skrev 2014-10-29 21:11:43 följande:
Jag blir också mätt fort och framförallt länge. Ofta står jag mig på lunchen typ resten av dagen.
Har läst att bebis tar det den behöver även om man inte äter riktigt som man ska, hoppas det stämmer. ?