Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

emmasdag skrev 2014-10-12 18:45:45 följande:

Jag älskar mina gravid jeans från hm med hög mudd :) Provade med låg mudd igår och gillade inte alls det, tryckte mitt på magen o jag hatar de! Provade också några stretchiga byxor men dom kasar ner o gav typ häng eller hur jag ska förklara, haha. Är sugen på o beställa gravid jeans från lindex, någon som har erfarenhet av deras mamma kläder? :)

Jag köpte ett par från mamalicious med stretch på sidorna. Jättebra :) de åker inte ner och sitter bra. Rekommenderar dessa.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

Tror att det blir väldigt svårt för dig att se könet. Jag gjorde kub i 12+4 och det var omöjligt att se tydligt för mig. Bm sa att det inte går att se innan v 17
  • Bell13
    Hanna 681 skrev 2014-10-13 19:29:03 följande:
    Svårt att beskriva smile1.gif långa ben, markerad höft

, normalstor rumpa tror jag. Jag köpte ett par av märket Proud, från Colonelle. Snygga, men dyra. De går att dra åt både i höft och upptill ovanför mage. Sedan har jag ett par från HM, men de sitter inte lika bra.
    Det var just de låga stretchjeansen från hm jag syftade på :) har ett par stretchjeans från mamalicious och de sitter som en smäck :)
  • Bell13
    Josephine92 skrev 2014-10-14 07:00:03 följande:

Det här med att gå upp och kissa på nätterna, till vilken grad behöver ni andra göra det?

Alltså jag får gå upp var tionde minut för det bokstavligen känns som att jag ska kissa ner mig = ingen sömn alls. Slutar mitt ena jobb 22.00 börjar det andra 06.00, behöver verkligen de där timmarna men det kan man ju se sig i stjärnorna efter, är det verkligen meningen att det ska vara så extremt?

Känner mig så frustrerad och helt slut!

Jag behöver kissa två ggr på natten. Prova att inte dricka på kvällen. Dagtid dricker jag mycket och kissar två ggr i timmen. På kvällen undviker jag att dricka för att kunna sova hyfsat ok.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-15 10:27:31 följande:
    Jag hade följt din bms råd. Säger hon att du ska vänta några veckor så gör det. Ring o hör med henne annars :) Jag ska ta varannan dag nu men det på inrådan av henne!
    På inskrivningen sa min bm att vi ska ta ett järnvärde på nästa besök i v 22. Hon sa att ibland har man dålig järnreserv i kroppen och då är det bra att börja äta tabletter i förebyggande syfte tidigare.

Tycker att det där med järnbrist är lite läskigt tycker jag, fick det förra graviditeten och blev inte människa förrän efter förlossningen. Hade svårt att hålla mig vaken och mådde inte alls bra då.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-15 14:34:12 följande:
    Tog hon inget järnvärde på inskrivningen?

Jag vågar inte o vill inte heller laborera en massa med tillskott och liknande utan att det behövs. Järntabletter är inte jättekul o ta enligt mig då jag har blivit så trög i magen av dem varenda gång. Men jag hoppas att det hjälper nu när jag börjat ta dom, är som en zombie om dagarna men kan ändå inte somna om kvällen..
    Det gjorde hon. Jag hade 127 och det var bra tyckte hon :)

Man ska väl vara lite försiktig med mineraler, kan bli tokigt om man tar de utan att ha en brist
  • Bell13
    majnollnio skrev 2014-10-16 12:06:35 följande:

Hej allihopa!
    Kul att hitta andra som också ska ha barn i April. Själv är jag beräknad till 30e, men då det kommer bli ett planerat snitt så tidigareläggs det lite. Detta är mitt fjärde barn men min sambos första, så det är spännande! :) Och det är också mitt första barn efter min Gastric bypass som jag gjorde för 2,5 år sedan. Mkt nytt alltså!

Någon som har köpt/börjat fundera på barnvagn? Det är en enda stor djungel! För att inte tala om bil .. Vi bli nu 6 st i familjen så en större bil är på tapeten. Tips på bil med 7 säten, men ändå bra last för barnvagn osv? :) Helst ingen soppaslukare då jag pendlar 8 mil om dagen (Tur o retur)!

Blev ett långt inlägg detta! Men då man äntligen "outat" vill man få svar på alla frågor man haft i flera månader ;)

Kan tipsa om Fiat freemont. Den är sjusitsig men ser inte ut som en buss utan som en suv.

Gällande barnvagn funderar vi på en bugaboo camelion 3. Har sett att de är billigare i Holland så vi beställer nog därifrån.

Grattis förresten. Jag väntar mitt tredje barn och det blir första barnet för min sambo.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-16 21:33:44 följande:

Nu har jag läst två böcker av Gudrun Abascal om förlossning. Tänkte att det skulle lugna min förlossningsrädsla något men tji fick jag. Hur ska man våga föda? Ni som gjort det tidigare; hur fixar man smärtan? Jag är mest rädd för att inte kunna få den smärtlindring jag vill för att det är för sent eller tidigt eller av något annat skäl som barnmorskan/läkaren bestämmer. Rädd för den vanmakt jag skulle känna då.

När jag födde mina barn så var det mycket lindrigare än jag trodde. Det gick mycket fortare än jag trodde och smärtan var också lindrigare.

Klart att det gjorde ont som fan men det var hanterbart för mig.

Det finns också förlossningar som går väldigt bra och smidigt och inte bara mardrömsförlossningar.

Tror att det handlar om inställning också. Om jag ska ge dig ett råd så är det att inte måla fan på väggen redan nu. Lyssna på de som haft en bra upplevelse så kanske du kan få ett inre lugn och intala dig att det med all säkerhet kommer att gå bra.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-10-17 07:30:14 följande:
    När kommer ni att beställa vagnen? I vilken vecka typ?
    Kommer beställa vagnen v 19 när vi gjort rul. Går in i v 17 idag.
  • Bell13
    Fridhaa skrev 2014-10-17 11:20:57 följande:

Min förlossning med dottern slutade med ur akut snitt pg av att läkaren misstolkat hennes position hon var fel roterad och stod bara mot mitt bäcken , det hände inget.

Men dom 20 timmarna innan han jag med tens, pilatesboll, bad, Eda, sterila kvadlar "fy fan" men de var faktiskt de ända som funkade"

Lustgasen var härlig haha

Har hört att kvaddlarna gör ondare än värkarna, stämmer det?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)