En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Inatt tror jag att jag har slagit rekord i toalettbesök! Fy 17 vad jobbigt :-/ Varje gång var nästan som om blåsan inte var tömd alls!
Inatt tror jag att jag har slagit rekord i toalettbesök! Fy 17 vad jobbigt :-/ Varje gång var nästan som om blåsan inte var tömd alls!
När sjunker bebisen ned egentligen - borde den inte gjort det om den ligger fixerad? Min är fixerad men jag får fortfarande attacker av att inte kunna andas ordentligt, precis som om den inte sjunkit ned ännu. Konstigt.
Spännande att det händer lite i tråden! Här är det lika dött som i graven.
Åh den där cheesecaken lät j gudomlig!
Min ligger inte heller fixerad men det gjorde inte trean heller, så jag känner mig lugn ändå. När man sedan får värkar så hjälper de till att pressa ner bebisen i alla fall.
Ska på bm koll i morgon.
Det är väldigt ovanligt att de vrider upp sig sa min bm när han legat ruckbar med huvudet neråt så länge
Grattis till alla nykomlingar Kul att det händer något! Det verkar vara mer en Marstråd, än April
Imorgon är nog inget roligt datum att föda barn på
Var till BM idag allt såg bra ut, men får en remiss till på TUL då sf måttet var på 41cm nu i v 39+0.
Får nog ställa in mig på att skita ut en potatissäck!
Du verkar ändå rätt lugn och sansad. Jag skulle haft panik för länge sen.
En eloge ändå för att du är så cool
I morse 07.57 anlände det en liten gosse på 3910gram och 51cm! Allt gick bra
Tack alla fina!
Hade lite sd/förvärkar som drog i ryggen lite då & då under dagen igår... På kvällen började slemmisen släppa på riktigt! (Brunfärgad av gammalt blod & så har alla mina förlossningar startat)
Ja det var verkligen luriga värkar! Kom in vid halv 4 (vaknade vid 01 av mer regelbundna värkar) och satte ctg. Vid första undersökningen var jag nästan fullt öppen! Men han var ännu inte fixerad. Blev det när vattnet sprutade ut som en brandspruta ner över , ben, fötter & golv & nästan över gubben
Andades igenom förlossningen och var fullt avslappnad och koncentrerad så smärtlindring behövdes inte.
Nu väntar vi på barnläkare och om allt är bra, åker vi nog hem.
Dock var det ju inte världens bästa datum haha!
Fortsätt kämpa tjejer!!