Inlägg från: Humledumle |Visa alla inlägg
  • Humledumle

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Så nervöst ska på ul imorgon och se bebben för första gången ! :) men hur ska man göra sen? Ska man lägga ut bild på ul på fb eller inte. För jag kommer ju inte kunna hålla mig i några månader till från att skriva något om den lille :/ hur gör ni ?

• Humledumle

Rul idag ! En busig välmående liten flicka som gömde könet med att knipa ihop benen eller lägga en arm för. Men vi fick en liten glimt av att det inte fanns någon pung som syntes så bm konstaterade flicka ! :D

• Humledumle

Tack ! :) är så hilma lycklig att jag tror jag är en egen planet :D hihi har ni börjat tänka på namn än ? Jag har några men inget som jag fastnat 100% för :)

• Humledumle
    Humledumle skrev 2014-11-25 14:47:22 följande:
    6 pojkar

8 flickor
    7 pojkar

8 flickor

Ska det ju vara nu :)
  • Humledumle

LillaSandy

Idag 18:13

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

• Humledumle

Var hos bm idag och lyssnade på hjärta som låg på 144 och ett sf mått på 25 :) är i v 25 (24+6)

• Humledumle

Min chef tycker jag ska bestämma nu när jag vill gå hem innan bf. Vet inte vad som är normalt att gå hem innan ? Detta är ju första barnet. Tycker allt med föräldrafagar är så krångligt. Jag vet ju inte om jag kommer få ont i ryggen (har problem med den) eller om jag kommer få foglossning.

• Humledumle

Låter kanske som jag är väldigt dum nu men tar man ut föräldradagar när man går hem ? För då får man väll vara hemma kortare efter födseln ? :)

• Humledumle

Tänkte på detta med kläder till bebisen :) det ska tvättas först va ? Ska man ha ett skonsamt neutralt tvättmedel eller går det bra med det vi har till våra kläder ? :) hur gör ni ?

• Humledumle

Precis hemkommen från BM , med blodvärde på 111 ska jag nu börja med niferax varannan dag. Sf mått 29, hjärtljud 149. Är i v29 :)

• Humledumle

Måste få skriva av mig lite. Min sambo vill verkligen inte ha sex med mig. Han tycker det är läskigt med sparkarna. Jag har föreslagit flera ställningar så han slipper men nej ingen framgång! Visst jag orkar inte ha sex så ofta men nån gång ibland skulle jag ju vilja få lite :/ känner mig bara fulare å fulare :(

• Humledumle

Va skönt att det inte bara är vi som är ur synk nu :) känns som lite tabu att prata om ? Får försöka hitta nått som fungerar. Tack för tips ! :)

• Humledumle
    agirlnamedbill skrev 2015-03-16 14:41:16 följande:

Hej igen.. Testar skriva igen även fast jag inte fick någon som helst respons på mitt senaste inlägg.. Jag avvaktade i alla fall och verkar inte vara nåt barn på gång. Jag är helt inne på att jag kommer föda 10-14 maj (BF 29 april).

Men är det bara jag som hör som små knak eller knäckningar från magen?

Det här med att karln dricker alkohol.. Min förra förlossning tog ca 20 timmar från att de satt igång mig så jag räknar med en längre förlossning igen så för mig skulle det inte göra något om han gick ut och drack så länge jag inte börjat känna något förstås. Men så har ju min karl inte varit full någon gång sen jag blev gravid, lite salongsberusad några gånger när vi varit ute.

Knak från magen är inga konstigheter. ! Min kompis hade så sista delen av sin graviditet. Det är bebisens leder som knäcker ;) kan låta lite läskigt om man inte vet vad det är :) jag har hört några enstaka gånger knakande :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)