En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Hej hej :) hoppar in här jag :) v8+3 idag och hade inskrivning hos bm idag. Bor i Karlstad med sambo och väntar nu första barnet :)
Hej hej :) hoppar in här jag :) v8+3 idag och hade inskrivning hos bm idag. Bor i Karlstad med sambo och väntar nu första barnet :)
Hoppar också över hit.
Någon som vet om man kan äta nåt mot illamående?
Hoppar in här jag med!
Är 30 år bor i Uppsala, har två barn tidigare!
Är i 7+2 just nu och har börjat må riktigt illa. Är hemma första dagen idag och väntar bara på att börja spy (hyperemisis) i v 8 som jag gjort med mina båda tidigare barn!
Ice: ryser när du pratar primperan, fick det när jag lg inne på dropp och vänta mitt första barn och fick värsta sortens biverkning av den sk parkinsonsyndrom satt och skaka i hela kroppen och kunde inte kontrollera mig själv fanns dock en injektion att få som löste kramperna. Läskigaste jag varit med om! ð??±
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
Jag ska på inskrivning på tisdag. Då ska vi prata om MKP jag ska ta. Hoppas jag får göra den i vecka 10, hon sa att det gick om man skippade KUB. Hon skulle boka tid men än har jag inte fått någon kallelse. Vill så gärna få reda på att allt är ok..
Är i v8, 7+4 så det är ju bara ett par veckor kvar, men det känns så långt ändå
Är i v 7 och mår bra, lite ömmabröst och lite mer trött kanske även lite illamående ibland men annars bra!
Dock redan problem med va vi tror är foglossning :( har problem att klara av mina långa arbetsdagar med mycket tunga lyft :( ska till sjukgymnasten i veckan och hoppas vi kan hitta något som hjälper!
Hittills vet bara mina föräldrar! Vill vänta några veckor till innan vi berättar för andra! Vill känna mig mer säker! :)
Hoppas ni andra klarar av vardagen fint:)
Så mysigt :)
Ska själv göra vul på tisdag pga av oregelbunden mens så vi ska försöka datera graviditeten! Hoppas ja är längre gången än jag tror men tror de är tvärt om ;)
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
Stort grattis till husköpet! Så spännande, när får ni tillträde?
Tror också att "positiv stress" i lagom mängd är okey så länge man känner att man mår bra. Typ som att byta jobb/flytta o.s.v. När vi väntade första barnet blev vi klara mwd våra utbildningar, flyttade vi över halva Sverige, köpte hus, började nytt jobb, renoverade och fick barn inom 4 månader! Ska bli skönt att ta det lite lugnare den här gången ändå...
Tack för era råd ang positiv stress Jag blev lite paff när det första min kompis sa var att jag måste ta det lugnt istället för att gratulera mig till intervjun. Har hört att man får alla möjliga råd från utomstående när man är gravid och jag börjar förstå det själv nu. Man får nog ta dem med en rejäl nypa salt ;) Ibland kan det säga mer om personerna själva än den som är gravid tror jag.
Jag vet inte hur man gör det . Någon annan som vet? så kan jag göra det