Inlägg från: thatgirl1 |Visa alla inlägg
  • thatgirl1

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag har knappt gått upp 1 kg ännu, men jag kan fortfarande inte känna lukten av mat. Detta leder till att jag aldrig kan laga mat på kvällarna, eller har inte kunnat hittills iaf. Det blir bättre hela tiden, så hoppas kunna börja i veckan! :)

Ang vagn så har vi velat ha en emmaljunga super nitton från början så snart dags att beställa :)

• thatgirl1
    Fr1da skrev 2014-10-09 13:10:41 följande:

Tror jag kände bebisen i magen innan! Känns tidigt men det var något som kittlade till som jag inte känt innan. Detta blir ju mer och mer verkligt! :)

Jag också! Kändes som en fisk som simmade runt där inne! Skithäftigt! Vilken v är du i?
  • thatgirl1
    emmasdag skrev 2014-10-17 21:28:17 följande:

Ja typ 1-2 centimeter under naveln :) jag är i 15+1! Bf 8 april, någon mer?

Jag har BF 7 April, så en dag innan dig :)

Min räknar ut att jag är i 16 (15+2) idag, men vet att det kan skilja sig lite ibland med någon dag. Min BM sa det också :)
  • thatgirl1
    Madelen b skrev 2014-10-19 13:47:27 följande:

Vilken v kommer ni göra Rul? Mitt kommer bli 17+1 är inte det tidigt? Bm går efter senaste mens och då är jag 18+? Enlig den men jag har ju sett på UL att de inte stämmer (vilket ja visste) borde jag säga de till min bm så hon flyttar mig?!?

Tror inte det är jätteovanligt, men jag fick välja tid och valde v 20, någon dag innan jag går in i v 21 :)
  • thatgirl1
    Jhalie skrev 2014-10-22 16:01:13 följande:

Jag har oxå funderat på om jag ska plugga under föräldraledigheten men vet inte alls hur det funkar? Förstår att man inte kan gå på CSN samtidigt men om man är hemma med bebis så får ju syskon endast vara 15 timmar på dagis. Frågan är om man hinner plugga och ta hand om bebisen på dessa timmar?

Fast pluggar du har du rätt att ha syskon på förskolan så länge du vill (och så länge du pluggar såklart. Har svårt att förstå de som inte pluggar inför något speciellt men lämnar barnen på förskolan på heltid och föräldern fikar istället..)

Att studera är som att arbeta, du har samma rättigheter :) (jag är förskollärare).
  • thatgirl1

Finns det någon av er som har en blogg man kan följa?
    Jag har haft en hemlig gravidblogg men nu valt att fortsätta på min vanliga. Handlar redan om inredning, recept och vardag, nu såklart även om min graviditet!

http://idacnilssons.blogg.se

• thatgirl1

Så härligt att titta in här nu ibland när det känns som att det går bra för alla, inga avhopp på länge :) jag gick in i v 18 i torsdags :)

• thatgirl1

Jag var på RUL i veckan. En perfekt liten prinsessa kommer till oss två dagar senare än vad vi först trott. 10 april :)

• thatgirl1

Jag är i v. 20 nu (19+4) har moderkakan i bakvägg och känner bebis flera gånger varje dag. Två omgångar har jag även känt sparkar från utsidan av magen från henne :)

Fick frågan av min chef idag när jag tänkt gå hem, tycker det är så svårt! Hur tänker ni? Jag är beräknad 10 april. Min chef frågar om jag "i alla fall" skulle jobba mars ut..

• thatgirl1
    EmmasaraL skrev 2014-11-23 09:50:37 följande:

Igår när vi kom hem från ett kalas, så var jag riktigt hård precis där "troskanten" är, undrar om bebis hade bullat upp sig på nån konstig vänster..? försökte buffa lite men magen var fortsatt stenhård.

Imorse när jag vakna var allt vanlig och nu kände jag att livmodertoppen är ganska nära naveln nu:) En fin rund bulle börjar där bli.. *lycklig*

typ som min flicka ligger nu? Fått flera bilder på morgonen när hon trycker upp på högersidan :)

• thatgirl1
    EmmasaraL skrev 2014-11-23 10:04:10 följande:

En fråga...!

Har många av er tecknat/eller funderat på att teckna en gravidförsäkring? Vi har alla våra försäkringar hos Länsförsäkringar men jag har hört att Trygg hansa är den bästa när det gäller gravidförsäkring..

Någon som har koll..?

Vi tog hit en försäkringskvinna som gick igenom alla våra försäkringar med oss. Jag var då gravid i v 13 och tecknade gravidförsäkring (som börjar gälla typ nu). Jag tog trygg hansa och kommer även ta det som barnförsäkring sen. Tydligen det allra bästa man kan ha och som täcker mest ????

Vi har bägge bilarna där också och eftersom vi även sa upp våra försäkringar via lärarförsäkringar och seko till trygg hansa så fick vi en hel försäkring i rabatt varje år!
  • thatgirl1
    EmmasaraL skrev 2014-11-23 10:28:20 följande:

Åh söt mage, gulligt att man kan se vart hon är :) Hur långt i graviditeten är du? Fler barn sen innan? :)

Nja, det lutade inte åt något håll utan precis i mitten var det stenhårt, kan hända att det buktade ut också, är lite osäker var ganska trött igår :). Är i v 18+4.Tack för hjälpen tjejer...! :) Då blir det trygg hansa!

Jag är i v. 21 nu :) runt v. 19 som det började kännas att bebis inte bara var där inne utan även på olika ställen i magen. Och idag fick jag även se första sparken från utsidan. Har känt från utsidan men aldrig sett förut :) jag har moderkakan i bakvägg.

Jag har också betalversionen av gravidförsäkringen. Mamma hade ingen alls hennes sista grav då hon var gravid med tvillingar och min yngsta lillebror fick en grav cp-skada pga syrebrist. Och hon har påtalat hur viktigt det är att ha gravidförsäkring.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)