Inlägg från: alhi |Visa alla inlägg
  • alhi

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-09-10 17:22:42 följande:

Var jag som skrev ovan! : )

Grattis!!!! Hurra!
    såkandetgå
  • alhi
    Rebecka84a skrev 2014-09-10 17:28:51 följande:

Tänkte fråga er med barn sedan tidigare, när kände ni av barnets första rörelser?

A v 19

H v 16
    såkandetgå
  • alhi

ÄNTLIGEN! Min energi är tillbaka! Efter två månader i koma känns det underbart att vakna kl 7 och åka till stallet och rida hästarna innan utsläpp. Har efter det städat hela huset, stekt pannkakor och gått långpromenad med hundarna. 

såkandetgå
  • alhi
    agirlnamedbill skrev 2014-09-13 12:58:00 följande:
    Fan vad underbart det lät!
    Det var verkligen läge för lite energi. Har haft kvällsillamående den här graviditeten och däckat totalt 15.00 varje dag. Nu så kan jag sakta se mitt liv återvända
    såkandetgå
  • alhi

Hej allihopa!
    Idag har vi specmvc och ultraljud igen. Men jag fick tjuvkika på en galen bebis i måndags på akuten efter att ha fått en elchock. En läkare försökte mäta men den lilla slog volter och var en riktig vild liten. Ca v 11+3 i måndags. Vi får se idag om hen är lite lugnare.

såkandetgå
  • alhi
    agirlnamedbill skrev 2014-09-16 18:14:49 följande:

Vad sjukt att bm pratar mycket om vikt när man är gravid! Vad SKA man väga som gravid för att dom inte ska klaga?

Tycker att det viktiga är att man får i sig vanlig svensk kost varje dag och tar sina vitaminer om man tycker det behövs så ska inte bm klaga.. Förstår kanske att om man äter för lite, typ 500-1000kcal per dag bara så kan man få prata med en dietist..

Jag ligger på 1500kcal normalt och kommer göra det tills andra trimestern då kan man öka till 1750-2000kcal. Det borde väl låta rimligt?

Oj vad lite! Jag äter 3200 kcal som absolut minimum om dagen. Annars tappar jag muskelmassan.
    såkandetgå
  • alhi
    agirlnamedbill skrev 2014-09-17 08:46:01 följande:
    Har gjort en mätning på hur mycket min kropp behöver och det är 1500kcal per dag. Dagar då jag tränar äter jag ett mål mer men det har inte blivit så mycket nu pga illamående och trötthet. Jag är 168 lång och väger 75kg och är nöjd med det så tror inte att 1500kcal är för lite alls.
    kvinnors basnivå är 2225 kcal i fertil ålder.

Jag är 174 cm och 64 kg och lever ett ganska aktivt liv med har ett kontorsjobb. Otroligt att det är så olika. När jag bantade efter att barnen var födda så åt jag 1800 och hade tappat 35 kg på två månader.
    såkandetgå
  • alhi
    agirlnamedbill skrev 2014-09-17 10:38:26 följande:
    Oj ja, du måste ha väldigt mycket bättre ämnesomsättning än jag då! Jag behöver hålla mig på typ 800-1000 för att gå ner..

Men egentligen så är det ju dumt att räkna kcal, jag gjorde det en stund med hjälp av en app när jag skulle gå ner.. Dagar då jag drack alkohol och åt stor middag plus pizza på natten då var jag uppe på nästan 3000 men har aldrig kommit över 3000 när jag räknat i alla fall.
    Jag räknade mest för skojs skull för att alla tycker att jag äter mycket. Älskar mat men äter aldrig godis eller chips.

En normal dag är:
    äggröra till frukost på 5-6 ägg
    mellanmål en macka
    lunch 2-3 portioner veg skollunch (är lärare)
    mellanmål mackor eller liten portion lagad mat
    middag fisk, skaldjur eller kyckling ca 250 g + kolhydrater
    kvällsmat gröt

dricker ca en liter mjölk och juice också Skål
    såkandetgå
  • alhi
    Anonym (Annelie) skrev 2014-09-17 10:46:55 följande:

Men hörrni, släpp detta med kcal nu. Annars är det ju lika mkt fokus här på vikt, som ni menar att det är hos bm :)

anonyma Annelie kan slappna av. Jag menar helt tvärtom att det är viktigt att äta. Ät och njut men hoppa över det onödiga.
    såkandetgå
  • alhi
    Bell13 skrev 2014-09-17 11:47:18 följande:
    Vill man gå ner i vikt är det rätt nödvändigt att räkna kcal :) för mig är det viktigt att komma i form igen efter graviditeten varken vill eller kan gå omkring med alla dessa kg kvar. Kan poängtera att jag älskar kolhydrater men skulle inte älska min kropp om jag vräkte i mig socker varje dag :)
    finns ju snällare kolhydrater än socker
    Äter gärna rotsaker men aldrig socker eller mjöl.
    såkandetgå
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)