En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Var jag som skrev ovan! : )
Var jag som skrev ovan! : )
Tänkte fråga er med barn sedan tidigare, när kände ni av barnets första rörelser?
ÄNTLIGEN! Min energi är tillbaka! Efter två månader i koma känns det underbart att vakna kl 7 och åka till stallet och rida hästarna innan utsläpp. Har efter det städat hela huset, stekt pannkakor och gått långpromenad med hundarna.
Hej allihopa!
Idag har vi specmvc och ultraljud igen. Men jag fick tjuvkika på en galen bebis i måndags på akuten efter att ha fått en elchock. En läkare försökte mäta men den lilla slog volter och var en riktig vild liten. Ca v 11+3 i måndags. Vi får se idag om hen är lite lugnare.
Vad sjukt att bm pratar mycket om vikt när man är gravid! Vad SKA man väga som gravid för att dom inte ska klaga?
Tycker att det viktiga är att man får i sig vanlig svensk kost varje dag och tar sina vitaminer om man tycker det behövs så ska inte bm klaga.. Förstår kanske att om man äter för lite, typ 500-1000kcal per dag bara så kan man få prata med en dietist..
Jag ligger på 1500kcal normalt och kommer göra det tills andra trimestern då kan man öka till 1750-2000kcal. Det borde väl låta rimligt?
Men hörrni, släpp detta med kcal nu. Annars är det ju lika mkt fokus här på vikt, som ni menar att det är hos bm :)