Någon mer som har väldigt blandade känslor efter förlossningen? Jag har alltid varit känslig för stora förändringar i livet, även de allra bästa förändringarna (flytta hemifrån, ta studenten, byta stad osv) och nu har ju den största och BÄSTA skett - jag har blivit mamma. Jag känner mig sentimental och tänker att allting, verkligen ALLT, har förändrats och aldrig kommer bli som förut (så klart!) och det kan skrämma mig så mycket. Jag tänker "för en vecka sedan såg livet helt annorlunda ut" då visste jag hur livet såg ut, nu vet jag ingenting. Jag känner inte igen mig själv och jag tycker till och med att lägenheten ser annorlunda ut. Jag känner mig ensammast i världen, som att jag är den enda som har fått barn och tänker att ingen känt såhär. Jag är varken ledsen eller glad men börjar grina för minsta lilla, men inte för att jag är ledsen. Känner mig mest helt tom men också full av känslor. Samtidigt känner jag hur kärleken för min lilla tjej växer för varje dag, hon är ju det bästa jag har. Gaaaah så mycket tankar i huvudet.