Inlägg från: silverfirren |Visa alla inlägg
  • silverfirren

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

vi har en crescent Classic 2012 och är supernöjda ! Går att ha både fram  och bakåtvänd, stabil och går att ändra handtagets höjd bra (vilket va ett måste för oss då sambon väldigt lång och jag kort). Vagnen är ganska låg men de har vi aldrig upplevt som negativt :) 

Bebisen som kommer nu får ha den och så kommer vi bara köpa en ståbräda och en mindre sulky till dottern som vi kan ha tillfällen vi ska iväg längre tex djurpark eller så 

• silverfirren

Grattis till alla fina RUL! 

Är de fler än jag som har massor av sammandragningar? Får flera gånger om dagen och vissa gör ont men nu har jag även så att så fort jag rör mig gör de jätte ont i livmodern tex när jag reser mig, går eller står länge. De är inte ligamenten utan de känns som extremt kraftig mensvärk :( 

Väntar på att barnmorskan ska ringa upp för 40 min sen men undrar om de är någon här som kanske vet va de kan vara? :) 

• silverfirren
    Hanna 681 skrev 2014-11-26 16:16:52 följande:
    Berätta gärna vad din barnmorska sa angående sammandragningarna!
    Fick en tid för kolla om de va UVI eller något men första testet visa inget men de skickades vidare för odling. Har sammandragningar och annan smärta för kroppen vill vila så blev sjukskriven veckan ut och sen skulle vi se om de hjälper annars ska jag få en läkartid och kanske helt sjukskriven..
  • silverfirren
    Fr1da 31 år bf 1/4 flicka 

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke 

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke 

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka 

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke 

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke 

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka 

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej 

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka 

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke 

Madelenb 28år bf 25/4 flicka 

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka 

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej
  • silverfirren
    Mars12 skrev 2014-12-14 09:50:36 följande:

V24 idag, känns som tiden springer iväg :)

Nu räknar jag ner till 3D UL som vi har på Onsdag :) ska bli spännande!

Vad tror ni om aprilbebisar, vad behövs för ytterkläder? Behöver man satsa på tjock overall verklligen?

beror väl på vart man bor, men vi har en nalleoverall som är varm men inte så som en vinteroverall men de kan lika gärna vara så att man inte behöver den om de redan är varmt. Vagnen blir också varm med filt och lock på liggdelen :) 
  • silverfirren

Slemproppen börjar lossna när tappen börjar mogna. MEN den kan mogna pyttelite och då släppa en del av slemproppen som sen kan återbildas så tror du kommer ha en slempropp som går fler gånger utan att tappen är mogen nog för förlossning :) Hade ringt min BM och bett henne kolla tappen men hade inte vart orolig! Lycka till! 

• silverfirren

de här med ultraljud är de inte så att de inte finns tillräcklig forskning för att säga varken bu eller bä så man avråder om de inte finns någon anledning till att göra ett UL ? 

• silverfirren

Ni som har barn sen innan har ni också massor av funderingar på vad ni ska göra annorlunda den här gången? Jag vill tex amma den här gången för jag är besviken på mig själv att jag gav upp för lätt men tänk om de inte går alls nu.. :( 

• silverfirren
    Sommarsnö skrev 2015-01-01 18:28:27 följande:

Har ni tips på bra amningsinlägg och bh? Har förstått att man inte bör ha byglar på bh:n. Hur är det med amningsinläggen - vilket material är bra och ska man ha tvättbara osv? Kan ju totalt noll om detta.

Jag hade engångsinlägg förra gången (för vi hade ingen egen tvättmaskin) men nu kommer jag nog satsa på dom man tvättar. Jag har alltid läckt massor redan från mitten på graviditeten så de gick åt ett helt gäng om dagen.

BH kommer jag inte köpa någon ny innan bebisen kommer då jag har kvar sen sist men rekommenderar att bara köpa en eller två innan för man vet inte hur mycket brösten växer, bygeln kan ge mjölkstockning så jag väljer en utan :)
  • silverfirren

Har också gjort en glukosbelastning v12 och ska göra en till i början på februari. Men här gör man bara de om man är i riskgruppen. 

• silverfirren

Undrar om de är någon mer här som gått ner i vikt? Har själv (utan att försökt eller velat) gått ner 9 kg och är själv orolig efter som man tillslut frisätter gifter om man går ner vilket kan gå över till bebisen Rynkar på näsan Barnmorskan sa " De här va inte bra de får vi ha koll på" men sen va de inge prat om dietist eller någonting vilket jag kom på när jag kommit hem... 

• silverfirren
    Jozsan skrev 2015-01-26 10:44:38 följande:

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
    Hur länge tänker ni arbeta innan bf?

Jag vet inte vad som hänt med min kropp Förvånad vaknade upp i torsdags och mådde hur bra som helst, inte ont i fogarna och sammandragningarna som tidigare gjort ont känns inte längre. De har nu vart så nu ett par dagar men idag vaknade jag med världens trötthet Rynkar på näsan tur man bara jobbar 2 timmar idag. 

Har planerat att jobba till slutet av februari och efter som jag är vikarie kan jag styra lite om jag orkar längre eller kortare. Glad
  • silverfirren

Jag önskar jag kunde njuta mer av att vara gravid, vill orka men är bara arg och sur hela tiden. Haft sammandragningar som jag måste andas igenom varje kväll/natt + ett par varje dag nu i 6 veckor men ännu kommer de ingen bebis. Barnmorskan bryr sig inte direkt utan de är sååå normalt och nu kan han ju komma när som (v 38+1) . Så hur gör ni andra för inte bara va sura hela tiden?! 

Men kan verkligen inte låta bli att le när dottern som är 2 år pratar om att lillebror ska sitta i hennes knä när han kommer ut ur magen Glad

• silverfirren
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 19:00:17 följande:
    Startade förlossningen sedan när det kom tillbaka eller var det ytterligare dagar med lugn? Mina femminuters har startat nu igen så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag ska vara hemma så länge det känns bra. Får se om det tilltar inatt.
    när jag väntade dottern fick jag regelbundna värkar som jag klockade i några timmar mellan 3.00- 6.00 sen somnade jag tydligen och vaknade utan en enda känning. runt 22.00 startade dom igen och då va de på riktigt :)  Lycka till!
  • silverfirren

Den 21 April föddes våran älskade son! BF+5 efter en bra förlossning Glad 

Han är gul så vi måste in och ta prover varje dag för att se om han behöver sola men annars mår vi bra Glad

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)