Inlägg från: FCet |Visa alla inlägg
  • FCet

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag har också väldigt svårt att äta, detta har kommit nu dom senaste 2 veckorna. Tar inte mina gravid vitamin tabletter heller, dom går inte och få ner pga illamåendet. BM sa att det inte va så viktigt med tabletterna om jag åt en bra varierande kost, och det gjorde jag. Men nu får jag inte i mig någonting alls. Börjar bli orolig, inget smakar bra. Varken mat eller sötsaker :(

• FCet
    Bell13 skrev 2014-10-04 10:29:07 följande:

Har du gått ner 40 kg på 3 månader???

Jag gick upp 30kg under min förra graviditet, på 3v var allt borta. Jag hann inte komma igång med träningen samt banta gjorde jag inte heller pga amning. Var nog mycket vätska :)
  • FCet
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 14:50:14 följande:

Näl i Trollhättan (Västra Götaland). Är även det sjukhuset som ligger närmast (ca en timme) när jag ska föda. Jag tänker dock göra som med tidigare barn och åka 1,5 timme till Fredrikstad i Norge. Är väldigt nöjd med dem. Sist hade jag en svensk bm som jobbat i Sverige men jobbar nu i Norge för att det är bättre.

Bor själv i Trollhättan.
  • FCet

Hjälp tjejer.

Tröttheten och illamåendet är äntligen borta, mår bra och är mycket piggare.

MEN har fått så himla mycket finnar. Detta på ansiktet, halsen och ryggen. I vanliga fall brukar jag endast ha finnar när jag har mens. Men nu är det så mycket och det gör jätte ont, kan nästan inte röra mig i ansiktet.

Tips på något som hjälper?

• FCet
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 20:58:46 följande:

Jag har hela ryggen full med finnar, några i ansiktet och nån på magen.. känner mig skitäcklig, brukar inte ha finnar :(

Känner mig med ofräsch och det gör ont :(
  • FCet
    Bell13 skrev 2014-10-10 06:09:19 följande:

Jag fick massa finnar i v 10 men de försvann runt v 13. Vilken vecka är du i?

Jag försökte med olika saker för att få bort dem men inget hjälpte dessvärre

Mina börja med att komma i v 10 men inte så mycket. Är i v. 13 (12+6) idag och det har exploderat vad mycket det är :/
  • FCet
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 20:43:55 följande:

Ni som fått barn innan; har er magkänsla alltid stämt? Lite nyfiken på hur mycket man ska lita på den

Nej! :) trodde jag skulle få en pojke under hela graviditeten, fast än gyn på RUL sa att de va flicka.
  • FCet
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

Pojke här. Spännande!!
  • FCet
    Josephine92 skrev 2014-10-12 11:41:30 följande:

V 15 igår! :)

Vi ska ta reda på kön (:

Fick hem vår hjärtljudsdoppler igår och har hört att hjärtljuden ska låta som ett swischande ljud men jag hör bara snabba helt vanliga hjärtljud, hur häftigt som helst, men visst måste det vara barnet jag hör? Och inte typ mitt eller någon puls? Haha konstig fråga men var så inställd på att hitta ett swisch ljud

Har inte provat något sånt själv, men du har ju stora kroppspulsådern som går igenom hela magen. Är slagen mindre än 90/min är det då nog inte bebisen :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)