Inlägg från: julii |Visa alla inlägg
  • julii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?

• julii
    emmasdag skrev 2014-09-29 10:16:02 följande:

Sådär har jag med kännt! Kollade upp det och det ska inte vara någon fara, det kan tom göra jätteont utan att det ska vara någon fara. Men det är obehagligt som tusan! :)

Åh de var en liten lättnad, idag känner jag inget så hoppas de bara var lite växtvärk!:)
  • julii
    agirlnamedbill skrev 2014-09-29 15:35:30 följande:

Tio veckor har gått idag, alltså en fjärdedel avklarad nu! Känns lite konstigt att redan så mycket gått när man inte ens märker att man är gravid utanpå. Kom på mig själv att sitta i bilen idag och tänka "åh nej, mensvärk, dags för mens snart!" Haha, tog ett tag innan jag kom ihåg att jag ju är gravid :D

Precis samma här haha

Hur mår du för övrigt:)?
  • julii
    Josephine92 skrev 2014-10-04 16:04:05 följande:

Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?

pecis samma här. jag har läst på tok för mycket på nätet. jag är så jäkla nojig att något ska vara fel så minsta lilla jag känner så googlar jag o blir ännu mer orolig :P 
    har egentligen inga tips o komma med men jag försöker iaf att tänka positivt och hålla mig lugn o tänka det som händer de händer. jag ska på första ultraljudet om två veckor och det känns som en eeeeevighet dit. 
  • julii

1,5 vecka kvar till kub och ultraljud och jag är så fruktansvärt nervös. Jag har inte haft speciellt mycket symptom förutom trötthet, humörsvägningar, ont i ryggen och illamående kanske 4, 5 gånger när jag slarvat med maten. Så är så nervös att det inte ska finnas något därinne. Har inte riktigt förstått att jag är gravid ännu och vill vänta tills ul är klart. Hoppas veckan går fort :)

• julii
    Josephine92 skrev 2014-10-16 15:37:38 följande:

Kan verkligen rekommendera Chrysler voyager, hade en tidigare men då för mina hundars skull (har varghund och greyhounds så behövs lite plats), drog ca 0,9-1.0 l/milen och helt underbar att köra.

Barnvagn kommer vi ta som det kommer, har inte råd att köpa någon ny för flera tusen, blir en begagnad som känns bra och är skog och promenadvänlig..

Har du hittat nån vagn som är skog o promenad vänlig? Det är just det jag är ute efter, med 2 hundar på landet måste jag ha en bra vagn. Har oxå en varghund i släkten som är här ofta :)
  • julii
    Josephine92 skrev 2014-10-16 17:56:06 följande:

Jag har inte hittat någon ännu, har inte letat så jättemycket än heller, har ingen koll alls på barnvagnar så vet inte riktigt vad jag ska leta efter men kollar på det begagnade som dyker upp, bryr mig inte om märke eller färg, bara att det ska funka så smidigt som möjligt i vår vardag :) hittar du något får du gärna hojta till så ska jag göra likadant :)!

Absolut :)!
  • julii

Kub och ul imorgon och jag är så jävla nervös. Väntat på det här i en månad och nu är jag såå rädd att det inte ska finnas nå där inne. .. usch hoppas dagen får fooooort :o

• julii

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

• julii
    Bell13 skrev 2014-10-22 19:11:43 följande:

Åh vad underbart. Snälla kan du inte visa en liten bild på underverken?

Jo jag kan försöka lägga in en bild imorgon :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)