Inlägg från: Jhalie |Visa alla inlägg
  • Jhalie

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-11 16:38:22 följande:

Någon som varit med om tvålsmak i munnen när ni varit gravida? Tog precis en tugga av en macka med kaviar och det smakade parfymerad tvål - superäckligt. Trodde någon tagit i limpan med intvålade händer eller något men isåfall måste det vara någon i paketeringsprocessen för det är inte min sambo. Jag slängde mackan och gjorde två nya på knäckebröd och det smakar fortfarande tvål så att jag knappt kan äta. Superkonstigt.

Haha inte just tvålsmak av bröd kanske men en massa konstiga saker.

Godiset smakar inte som det brukar alls. Vissa saker går inte att äta alls pga konstig bismak...

Minns när jag väntade tvåan så tyckte jag typ att allt smakade kartong
  • Jhalie

Vi ska inte kolla kön. Eller sambon e lite sugen men jag vill absolut få det som en överraskning på förlossningen. Har inte kollat med de andra tre heller.

Gravidkläder har jag aldrig haft. Köpte nya jeans häromdagen. Med jättelåg midja. Gick upp en storlek och hoppas de passar hela grav. Har inte tänkt gå upp så mycket i vikt, haha

• Jhalie

Fick mail av min barnmorska att jag ska börja äta järntabletter från v 20...

Åt inga med de två sista barnen.

Men nu är jag allt som oftast väldigt yr, blir lätt svag och darrig. Matt liksom.

Kan det vara pga att lågt järnvärde?

Och kan jag isf börja med järntabletter redan nu? V 16...

• Jhalie

Ja precis. Hon tog ju blodprov på inskrivningen, sen fick jag mail efteråt att jag skulle börja med järn i v 20.

Men det är väl som ni säger, järntillskott gör ju ingen skada så kan ju vara värt stt prova oh se om yrseln blir bättre

• Jhalie

Hmm okej... Blir nog att maila bm imorn då å se vad hon tycker.

Jobbigt att vara så yr hela tiden.

• Jhalie

Har oxå lite damma problem med maten. Är hungrig men är inte ett dugg sugen på nånting.

Det enda som smakar bra är mackor och frukt...

Inte den bästa kosten men får funka för stunden.

Blir lite trist mat till resten av familjen oxå då inget smakar bra så år det svårt att laga god mat:-/

• Jhalie

Är oxå i v 16 och har inte heller kännt ett smack.

Med första kände jag i v 18, andra v 14 och tredje sent, långt efter v 20.

Hade visst moderkakan i framvägg sist därför jag kände så sent så räknar nästan med att känna sent denna gång med.

• Jhalie
    Tjolahoppis skrev 2014-10-15 19:12:55 följande:

Sånt där är ju kul. Jag har typ exakt 1 på hCG och under 0,5 PAPP-A. Undra om det betyder kille då? 12/11 får vi (förhoppningsvis) veta!

Vad är det där? Hcg vet jag ju men mäter bm det eller vad? Och vad är PAPP-A?

Aldrig hört
  • Jhalie

Jaha oj vad alla kan allt allt jag fick höra på kub var att det var bra siffror!

Nöjde mig med det svaret, hehe är kanske inte lika insatt som alla andra...

Är ju bara fjärde ungen och känner mig typ mer vilsen än nånsin. Haha

Blir nog bra det här

• Jhalie

Berättade för barnen igår att de skulle få ett syskon.

Min äldsta som är 10 bröt ihop, blev jättearg och jätteledsen...

Tog ett bra tag att lugna honom...

Blir säkert bättre med tiden men jobbigt att han reagerade så starkt

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)