Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Snälla! När ni lägger upp bilder på ultraljudet, tänk då på att ta bort personnumret!

• BigMami
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 21:00:06 följande:

Aa det vet jag.. Har medicin på apoteket som jag kan hämta ut när jag behöver eftersom jag har det så ofta.

Kolla upp det med BM först OM det skulle vara något annat. Kanske är dumt att medicinera om det inte är uvi. Alla mediciner får man ju inte ta som gravid. Lycka till i alla fall
  • BigMami
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:06:38 följande:

Jag minns att jag blev extremt hårig när jag väntade första barnet. Speciellt på magen. Fick liksom tre ränder med långa ljusa hår men det försvann ganska snabbt efter han var född så du behöver inte vara orolig

Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
  • BigMami
    Hanna 681 skrev 2014-10-10 15:32:56 följande:

Det där är nog en skröna när jag väntade min son slutade håret på benen i princip att växa, det var prefekt i sommartider! Den här gången växer håret som vanligt.

Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..
  • BigMami
    agirlnamedbill skrev 2014-10-10 16:17:34 följande:

Är det randen man får under naveln? Det hade jag med dottern

Ja det är den jag menar Den kan gå upp över naveln också.
  • BigMami

Ju fler barn man fött desto mer kan man känna av sammandragningar. Det är normalt för kroppen att förbereda sig för kommande förlossning. Om de gör mycket ont är det bra att kontakta barnmorska då det kan vara tecken på urinvägsinfektion.

• BigMami

Ju fler barn man fött desto mer kan man känna av sammandragningar. Det är normalt för kroppen att förbereda sig för kommande förlossning. Om de gör mycket ont är det bra att kontakta barnmorska då det kan vara tecken på urinvägsinfektion.

• BigMami
    Josephine92 skrev 2014-10-14 12:10:10 följande:

Jo jag låter bli att dricka på minst två timmar innan jag ska sova för att försöka underlätta men nej.. Är ju dessutom så grymt törstig så blir ju pest hur man än gör haha

Har du tagit sockerprov?
  • BigMami

Jag har också fått mer huvudvärk nu. Jag har det aldrig annars. Tror det kan bero på att sömnen blir rubbad och ändrade hormoner blandad med undermedveten oro. Man har svårt att slappna av...

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)