Inlägg från: Raggsockan |Visa alla inlägg
  • Raggsockan

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Förresten, nyfiken. 
    Får ni också läsa av era urinstickor själva?
    Min BM säger alltid att jag ska ta de på vägen ut, och komma tillbaka om de visar något. De är ju ändå ganska subjektivt när man tittar på stickorna och ska se om de ändrar färg eller inte, känns väl som att hon borde vilja ha koll på att jag ser rätt (även om jag jobbar inom vården)?

• Raggsockan
    NNaEd skrev 2015-03-17 13:51:11 följande:

Har inte tagit en enda urinsticka. Det kanske är konstigt. Har inte tänkt på det riktigt. Glömt bort liksom... Men har haft lågt BT så då kanske de inte bryr sig om att kolla urinen? Har iof gjort odling två ggr pga uvi respektive misstänkt uvi. Men inga vanliga prov på urinen för att kolla socker osv... Hm...

Jag har också haft lågt BT, men kanske också beror på hur långt gången man är? 
    Jag har fått ta sticka för protein i urin 2ggr, vilket vart ,mina senaste besök. Jag är beräknad till sista mars - så är ju rätt långt gången, kanske därför?

• Raggsockan
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-18 18:58:11 följande:

Måste tillägga att vi bor i en liten tvåa nu där vi knappt får in korgen som bebisen ska sova i i sovrummet och då sover vi själva i en 140 cm säng, inte stort. Spjälsängen är bara glömma att få in. Dessutom ska det bli skönt med lite mer space, så man inte hela tiden "går på varandra" då vi har liten o öppen planlösning nu. Tror de kommer bli jättebra, bara allt går igenom! :) Själv kommer jag inte lyfta många fingrar under flytten, packa lite saker o så. Men min sambo och våra familjer och vänner kommer att packa och flytta alla saker. Men visst är det ju lite stressigt i tankarna inför allt som ska göras, även om jag inte fysiskt kommer att hjälpa till särskilt mycket. 

Känner med dig!
    Vi bor i en "fusktvåa" där sovrummet är 180x200... Så vi har köpt en minisäng som vi förhoppningsvis kommer få in bredvid vår 120 säng - den kommer dock sticka ut och blockera halva dörröppningen, ska man upp på natten så blir det till att klättra... Vi får leva så här till i alla fall oktober. Tur att gubben har lätt för att somna om iaf.  
  • Raggsockan
    naughtyn skrev 2015-03-19 09:40:03 följande:

Har ni bestämt namn ännu helt eller delvis? Jag trodde vi var överens här hemma över två namn som vi skulle välja mellan när vår pojke väl har blivit född, men nu har min sambo plötsligt fått kalla fötter (igen! Han har varit velig med namn hela graviditeten) och börjat om på nytt med förslag, vilket gör mig tokig! Namnen han kommer med är dessutom sådana som vi redan diskuterat och strukit tidigare.

Känns som det här med namnet kommer bli en jobbig historia för vår del :(

Tjejnamn är vi hyfsat klara med, har dock inte ett enda killnamn... Diskussionerna har vi lagt på hyllan - får se vad de är först :) 

Dock tror ALLA utom 1 enda i bekantskapskretsen att de är en kille, så diskussionen lär väl komma tids nog :/

• Raggsockan
    Jozsan skrev 2015-03-20 17:50:56 följande:
    Ska nog ringa förlossningen och höra vad de tycker, för jag har huvudvärk och ont i i övre delen av magen, har dock haft det ett tag och trott det beror på att magen växer och liksom trycks uppåt. Det är ju svårt för en annan att veta så lika bra att kolla en gång för mycket. Tack för att ni svarar!
    Tycker absolut du ska ringa och kolla, om inte annat kanske bara för att få ta ett blodtryck, och sen slippa oroa dig :)
  • Raggsockan
    Sommarsnö skrev 2015-03-23 11:52:35 följande:

Jag har inga förvärkar alls och tycker nästan sammandragningarna har blivit färre mot för några månader sedan. Är i vecka 38. Betyder det att jag kommer att gå över tiden massor tro? 

Hanna 681 skrev 2015-03-23 12:15:23 följande:
    Nej, det behöver inte betyda att du kommer att gå över tiden. Mitt första barn föddes bf-2 och jag hade inga som helst känningar innan det satte igång
    Skönt att höra! 
    Jag har precis som Sommarsnö snarare fått färre känningar, och jag har bf om 1 vecka... 
    Kroppsligt är de fortfarande inte allt för jobbigt, klarar att gå mina 6km nån/några gånger i veckan, även fast de gör ont dan efter. Men börjar bli sjukt otålig iom att de är så nära, 3 veckor (om jag går över fullt ut) till känns ändå lååång tid :) 

Gubben har iaf fattat att de kan va nära nu, uppdaterar mig på telefon när han inte kan va nära mobilen (förra veckan glömde han den hemma...). De är väl de enda jag är nervös för, att han inte kommer kunna svara när de väl är dags, men får väl hoppas att de inte går sååå fort :D

Sjukt ändå att man verkligen går och hoppas på att det ska börja göra ont :P 

• Raggsockan
    Freje skrev 2015-03-24 16:22:32 följande:

Besök hos bm avklarat. Allt såg bra ut, så nästa besök är om 3 veckor. Då hoppas jag det blir sista besöket hos bm

Åh jag hoppas innerligt att imorgon är mitt sista besök, en sådär 3-4dagar innan BF... Har dock fortfarande den dumma känslan att jag kommer gå över 14 dagar (med min sedvanliga tur) och bli igångsatt! :/
  • Raggsockan
    Cuchulainn skrev 2015-03-25 12:57:45 följande:
    som jag fattade det så är det som getingstick så det stack till och sved och sen var det bra med "den" smärtan - alltså smärtan av injektionerna. men det är lättare att fylla på vart eftersom. typ.
    och eftersom jag var förlamad i höger ben ett tag efter epiduralen är jag ju inte superpigg på den. 
    Är också riktigt sugen på att testa kvaddlarna (är rädd för epiduralen), dock har jag aldrig hör om någon som faktist har använt sig av dem! 
    Kan tänka mig att de är ungefär samma som att lägga PPD:n som man tar innan TBC-vaccinationen, också en injektion som läggs i huden. Gör förjävligt jävligt ont (som en pissmyra mer än en geting) men att de går över rätt snabbt. 
  • Raggsockan

Och jag som trodde min bebis fixerat sig då jag haft så mycket värk ner i underlivet den senaste veckan - men tji fick jag. Den ligger fortfarande rörlig...
    I alla fall fått datum för kontroll-UL om jag går över tiden.
    Så antar att det bara är att fortsätta vänta... 4 dagar kvar till BF 

• Raggsockan
    Cuchulainn skrev 2015-03-27 09:09:30 följande:

förresten - hur många besök har ni nu på slutet?
    min BM var borta när jag var där sist för en vecka sen så jag fick en vikarie.
    och vi har alltid tagit urinsticka o stick i fingret, nu lyssnade hon bara o mätte magen, frågade om det var något sen bokade hon en tid tre veckor senare.
    känns som om vart man än läser etc så går man oftare mot slutet? men jag har haft samma intervall sen januari, vet inte om det beror på att det inte var "rätt" BM eller om det är så dom gör på min mottagning?
    hur ofta går ni nu? är i v 36+2 nu.

Jag har gått med 2-3 veckors mellanrum hela sista tiden. Nu va jag på sista besöket igår, BM ville inte boka in ngt mer iom att det är så nära. Men skall själv kontakta mottagningen om 1 1/2 vecka om jag inte fått barn för UL. 
    Tog varken socker, u-sticka eller hb. Dock tar hon alltid BT, mäter och lyssnar på magen. 
    Verkar bero mycket på mottagning/BM. Har kompisar som gått varje/varannan mot slutet. 
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)